انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری استان ایلام

 

به گزارش لیزنا، در راستای تعامل و همکاری جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری استان ایلام منعقد شد.

مراد جلیلیان در ابتدای این جلسه گفت: این تفاهم نامه، شانزدهمین تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی با ادارات مختلف استان است که خوشبختانه ثمرات و برکات فراوانی برای ما به همراه داشته است. به عنوان مثال کتابخانه بزرگ آیت الله حیدری در شهر ایلام، که از بزرگترین مراکز فرهنگی استان است به دنبال امضای تفاهم نامه با اداره اوقاف و امور خیریه، ایجاد شد.

وی اضافه کرد: با امضای این تفاهم نامه فصل تازه ای از همکاری بین دو اداره آغاز خواهد شد و امیدوارم منشأ خیر و برکت باشد. ما آمادگی همه جانبه خود را برای همکاری متقابل اعلام می داریم و با وجود رسالت فرهنگی دو اداره کل، قطعا زمینه کار مشترک به بهترین شکل ممکن فراهم است.

در ادامه محمدعلی قاسمی، مدیرکل حوزه هنری ایلام ضمن ابراز خرسندی از آغاز فعالیت های مشترک در قالب این تفاهم نامه و تقدیر از فعالیت های خوب اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار داشت: حوزه های مشترک زیادی برای همکاری دو اداره فراهم است و پیشنهاد ما تمرکز بر مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرها است که از امکانات فرهنگی کمتری برخوردار هستند. همچنین در زمینه برگزاری جلسات نقد کتاب با تاکید بر آثار نویسندگان بومی، اجرای مسابقات کتابخوانی، استفاده از آثار مکتوب حوزه هنری در کتابخانه های عمومی استان، با توجه به رسالت فرهنگی دو اداره، آمادگی خود را جهت همکاری مشترک اعلام می کنیم.