جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مرودشت فارس

به گزارش لیزنا، انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و رهام پیکری، فرماندار این شهرستان به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی مرودشت، ارائه گزارش عملکرد، نامگذاری برخی از کتابخانه های روستایی این شهرستان و بررسی وضعیت پرداخت نیم درصد اعتبارات کتابخانه های عمومی تشکیل شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در این دیدار با اشاره به وضعیت کتابخانه های عمومی مرودشت، عنوان کرد: مرودشت ۱۵ کتابخانه عمومی و ۳۸۹۰ متر زیربنای کتابخانه ای دارد، اما در شاخص های کتابخوانی هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است؛ ضعف زیرساخت ها و کمبود فضای کتابخانه ای سبب شده که خدمات در حد مطلوب ارائه نشود.

روح الله منوچهری با تصریح اینکه مرودشت نیازمند افزایش زیربنای کتابخانه ای است، اضافه کرد: مرودشت یکی از شهرستان های پرجمعیت فارس و با سابقه فرهنگ و تمدن بسیار است، میزان فضای کتابخانه ای در این شهرستان باید به حد مطلوب برسد.

وی با تصریح اینکه شاداب سازی و بهسازی کتابخانه ها در جذب افراد به کتابخانه موثر است، اضافه کرد: برنامه ریزی برای بهسازی و تعمیر سه کتابخانه عمومی دشتک ابرج، شهرک ولیعصر و پردیس انجام شده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم؛ همچنین خواستار مشارکت فرماندار مرودشت در تخصیص اعتبار برای این کار، هستیم.

منوچهری در ادامه به وضعیت پرداختی اعتبارات کتابخانه های عمومی این شهرستان اشاره کرد و خواستار اهتمام بیشتر به این موضوع شد.

فرماندار شهرستان مرودشت در ادامه این نشست با بیان اینکه باید بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ سرمایه گذاری کنیم، گفت: از نظر وضعیت کتابخوانی و توجه به زیرساخت های فرهنگی حق شهرستان مرودشت بیشتر از این است و باید در این راه، انقلابی صورت گیرد.

رهام پیکری با تأکید بر اینکه از ظرفیت خیرین شهرستان در راستای حمایت از کتابخانه ها بهره می گیریم، اضافه کرد: با همراهی مسئولان شهرستان و اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و همچنین استفاده از خیرین باید در راستای توسعه کتابخانه های مرودشت اقدام شود.

محمدجواد گرانمایه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مرودشت نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان در سال جاری، به نامگذاری چهار کتابخانه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه چهار کتابخانه روستای دشتک ابرج، کوه سبز، سیوند و زنگی آباد مرودشت هنوز نام مشخصی ندارند و با نام روستا شناخته می شوند، با نظر اهالی روستا و شورا و دهیار، نام هایی برای این چهار کتابخانه در نظر گرفته شده است که پس از تأیید، اعلام خواهد شد.