کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهر اراک استان مرکزی برگزار شد

به گزارش لیزنا، کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف آموزش و شناخت تهدیدات و مخاطرات فضای مجازی با حضور جمعی از اهالی منطقه کرهرود شهر اراک در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) برگزار شد.

الهام امانی، مسئول کتابخانه امام خمینی(ره) گفت: یکی از مسائلی که در انتخاب موضوع کارگاه های آموزشی در سطح جامعه باید به آن توجه کافی شود، منکرات رایج در جامعه است. منکراتی که اگر از آنها جلوگیری نشود، به صورت ناباورانه ای، بنیاد خانواده‌ها را نابود خواهد کرد.

امانی افزود: متاسفانه روند ابتذال نوجوانان و خانواده‌ها با تبلیغات عوام فریب در شبکه‌های اجتماعی بیگانه در حال گسترش است و در مقابل شبکه‌های اجتماعی امن و داخلی کشور با تبلیغات منفی از طرف معاندان و دشمنان نظام اسلامی مواجه شده اند.

وی ادامه داد: در پی این احساس نیاز و نبود اطلاعات مفید و ضروری در خصوص آسیب‌های شبکه‌های مجازی، کارگاه آموزشی با همکاری پلیس فتا در کتابخانه منطقه کرهرود برگزار شد

مسئول کتابخانه امام خمینی(ره) گفت: در این کارگاه ستوان حامد راهزانی، کارشناس نیروی انتظامی مواردی از قبیل چگونگی دسترسی سودجویان و هکرها به اطلاعات تلفن های همراه، سرویس رد گیری و مکان یابی و همچنین نحوه جلوگیری از دسترسی سودجویان به دوربین تلفن همراه به خانواده‌ها آموزش داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان نیز کارشناس نیروی انتظامی به ارائه چند راهکار به والدین در زمینه فعالیت سالم فرزندان در شبکه های مجازی پرداخت.