نشست کتاب‌خوان در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش لیزنا، به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان و با حضور جمعی از دختران نوجوان شهر اراک، نشست کتاب‌خوان با محوریت ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی استان مرکزی برگزار شد و اعضای کتابخانه‌های عمومی کتاب‌هایی را با علاقمندان و بازدیدکنندگان به اشتراک گذاشتند.

 

«یاس در آتش» نوشته جعفر سبحانی، معرفی توسط: فاطمه عسگری
این کتاب، از اعتراف‌های تاریخ‌نگاران و حدیث‌پردازان اهل سنت گردآوری شده است که همگی از یک واقعیت تلخ تاریخی پرده برداشته‌اند. آنان بر این باورند که پس از رحلت رسول خدا(ص)، بر اهل بیت او، به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) ‌جنایتی بزرگ کرده‌اند. بنابراین، نتوانسته‌اند این حقیقت دردناک را انکار کنند. علامه سبحانی، این مجموعه را در پاسخ به کسانی که درباره این حادثه تعصب دارند و یا خود را به جهالت می‌زنند، گردآوری کرده‌اند.

 

«آن روزهای نامهربان» نوشته فاطمه جلالوند، معرفی توسط: تینا جعفری
این کتاب اشاره به زنانی دارد که در متن فعالیت‌های مبارزاتی خود توسط ساواک دستگیر شدند و بیرحمانه ترین شکنجه ها را صبر کردند. این کتاب روایت استقامت‌های آن ها و رفتارهای وحشیانه شکنجه گران ساواک در کمیته مشترک است. نویسنده در مقدمه کتاب عنوان کرده است که این کتاب در چهار فصل خوانندگان را با نقش زنان در فعالیت های سیاسی تاریخ اسلام و به تبع آن در پیروزی انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.
«خاطر نازک گل» نوشته حسین سیدی، معرفی توسط: حدیث بابا عبداللهی
نویسنده در این اثر، با پرداختن به موضوعات مهمی چون سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا(س) و همچنین عملکرد ایشان در دفاع از ولایت و خطبه‌های انقلابی ایشان در زمان وقوع حوادث پس از رحلت پیامبر(ص) هم به نوعی بخشی از تاریخ صدر اسلام را مرور کرده است و هم سیره عملی حضرت زهرا(س) را به عنوان یک انسان کامل، در پیش چشم مخاطبش ترسیم می‌کند.  

 

«فریاد مهتاب» نوشته مهدی خدامیان آرانی، معرفی توسط: بهاره آقاخانی
این کتاب حوادثی که فاصله وفات پیامبر(ص) تا شهادت حضرت فاطمه (س) که هفتاد و پنج روز بوده است را به تصویر می کشد و قصه مظلومیت حضرت فاطمه(س) را در این مدت روایت می‌کند.
«نقش زنان در نهضت امام خمینی(ره)» نوشته ساسان طهماسبی کیهانی، معرفی توسط: غزل عسگری
 کتاب با این هدف پاسخ به این فرضیه نگاشته شده که در نهضت امام خمینی(ره) با توجه به ساختار اجتماعی جامعه ایران، زنان از فعالیت‌های سیاسی و انقلابی فاصله نگرفتند و پا به پای مردان در مراحل مختلف انقلاب حضور داشتند.
«استمرار انقلاب اسلامی به کدام روایت» نوشته مصطفی جمالی، معرفی توسط: مائده هاشمی
این کتاب در پی شناسایی گفتمان‌‏های کلان، جریان‌‏ها و مباحثی است که مدعی پاسخ‌گویی به مسائل و مشکلات هستند.