جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز ایلام برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان ایلام، با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی و اعضای این انجمن در دفتر شورای شهر ایلام برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل کتابخانه های استان ایلام اظهار داشت: انجمن خیرین بازوی توانایی برای هر دستگاهی است و همراهی و همفکری این عزیزان مایه دلگرمی خواهد بود. خیرین دوستدار مردم و مملکت هستند و هرجا که نیاز به حضور آن ها باشد، همیشه پیشقدم بوده و با روحیه خدمتگذاری موجب حل مشکلات فراوانی در کشور شده اند. امیدواریم در استان ایلام بتوانیم از این ظرفیت بالا در راستای تحقق فعالیت ها و خدمات فرهنگی بهره مند شویم.

جلیلیان گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در حل بخشی از مشکلات کتابخانه ها نیاز به حمایت خیرین دارد و امید است با همکاری شما، بتوانیم در بحث تقویت منابع بخش کودک و شاداب سازی محیط کتابخانه های عمومی قدم های خوبی برداریم.

در ادامه این جلسه مظفر میرزاد، رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز استان ایلام، گفت: بحث توسعه کتابخانه های عمومی مورد توجه این انجمن است و برنامه های خوبی پیش بینی شده که امیدواریم با اجرای آن ها شاهد تحولاتی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم با همکاری شورای شهر و شهرداری ایلام، اتوبوس کتاب در این شهر راه اندازی کنیم. همچنین احداث ساختمانی مناسب برای کتابخانه غلامرضاخان ارکوازی با همکاری شهرداری ایلام و با هماهنگی اداره کل کتابخانه های استان از دیگر برنامه های انجمن است. تغییر نام چهارراه پیام نور که از مهم ترین معابر شهری ایلام است به نام کتاب نیز در دستور کار قرار دارد که با همکاری شورای شهر زمینه انجام آن فراهم خواهد شد.