بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از غرفه کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا، همزمان با برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی استان مرکزی، سید مهدی مقدسی، نماینده مردم شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بازدید کرد.

حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی گفت: این غرفه با همت کتابداران، کارکنان اداره شهرستان اراک و کارشناسان ستادی برپاشده است و برنامه‌ها و خدمات متنوعی را در ایام برگزاری نمایشگاه ارائه می‌کند.

دانشی هدف از برپایی این غرفه را معرفی خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی از قبیل نشست‌های کتاب‌خوان، نقد کتاب، جلسات قصه گویی و جمع خوانی کتاب، اجرای ویژه برنامه برای کودکان و نیز توزیع بروشور معرفی خدمات، دستاوردها و اطلاعات کتابخانه‌های عمومی به مراجعان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به استقبال مردم و مسئولین از غرفه این اداره کل گفت: در روزهای گذشته برنامه‌هایی نظیر اجرای نمایش عروسکی با موضوع کتاب، کارگاه خلاقیت کودکان، نشست کتاب‌خوان فاطمی و جمع‌خوانی کتب انقلابی برگزار شد و مسئولین ارگان‌های مختلف ضمن بازدید از غرفه، به صورت افتخاری به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در آمدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: استقبال دانش‌آموزان از غرفه و برنامه‌های آن بسیار چشمگیر بود و امیدواریم بتوانیم با این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان بیشتری را جذب کتاب و کتابخانه نماییم.

سید مهدی مقدسی نیز در این دیدار ضمن ابراز رضایت از رشد شاخص‌های کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان در دوران انقلاب اسلامی بیش از ۱۲ برابر شده است، بسیار ارزشمند است و باید تلاش کنیم این شاخص‌ها به صورت مستمر رشد و ارتقاء یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: همانگونه که بارها تاکید کرده ام یکی از راه‌های تقویت فرهنگ در جامعه گسترش کتاب و کتابخوانی است و تقویت نهادهای کتابخوانی به ویژه کتابخانه‌های عمومی باید در دستور کار همه مسئولین قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کارهای جدید و خلاقانه برای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی اجتناب‌ناپذیر است و از تجربه‌های موفق در این زمینه باید استفاده کنیم تا شاهد رشد چشمگیر کتابخوانی در جامعه به ویژه قشر کودک و نوجوان باشیم.