برگزاری نشست کتاب‌خوان «انقلاب» در دبستان دخترانه مهدیه یزد

به گزارش لیزنا، در این نشست که حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های استان؛ محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد؛ احسان عابدی، کارشناس منابع اداره کل استان و محمد رضایی، کارشناس اداری کتابخانه‌های شهرستان یزد نیز حضور داشتند، ۵ تن از دانش‌آموزان پایه ششم آموزشگاه مهدیه به معرفی آثاری از حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده برجسته ادبیات کتاب و نوجوان که در قالب مجموعه «روزهای خدا» تألیف شده است، پرداختند.

در این نشست، مژده بابایی، مهشید خارستانی، زهره مجیدی، دنیا دهقانی و زینب رنجبری به ترتیب کتاب‌های «نیمک‌های پاییزی»، «شاه رفت»، «برادر ارتشی»، «آن جمعه» و «درس‌هایی از امام» را به حاضران و دوستان خود معرفی کردند.

پرده‌خوانی از حوادث و اتفاقات روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط حدیث دهقان، دانش‌آموزان مدرسه مهدیه به اجرا درآمد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد نیز در پایان این نشست کتاب‌خوان با تبریک ایام‌الله دهه فجر بیان داشت: اجرای خوب و دلنشین دانش‌آموزان و انتخاب کتاب‌های جذاب برای معرفی، این نشست کتاب‌خوان را متمایز و دلچسب کرد.

وی افزود: از مشخصه‌های دیگر این نشست، نقش‌آفرینی دانش‌آموزان آموزشگاه مهدیه در همه بخش‌ها اعم از اجرا، معرفی کتاب، پرده‌خوانی و برقراری نظم بدون کمک‌گرفتن از عوامل اجرایی بود که نشان‌دهنده علاقه و اشتیاق این دانش‌آموزان به مطالعه و کار گروهی است.

دوست فاطمی‌ها همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، ارتباط دانش‌آموزان با کتاب و کتابخانه را موجب افزایش آگاهی‌ها و رشد فکری آنان دانست و از دانش‌آموزان خواست با حضور در کتابخانه عمومی علامه جعفری که در مجاورت آموزشگاه آنان قرار دارد، از منابع مفید این کتابخانه بهره‌مند شوند.

وی همچنین در ارتباطی تلفنی با حمیدرضا شاه آبادی، نویسنده نام‌آشنای کشور و خالق مجموعه «روهای خدا» و غلامرضا بکتاش، شاعر کودک و نوجوان، از شور و اشتیاق دانش‌آموزان در نشست کتاب‌خوان انقلاب برای آنان گفت.

این دو شاعر و نویسنده  برجسته کودک و نوجوان نیز در این ارتباط تلفنی، از هم‌کلامی با دانش‌آموزان اهل مطالعه آموزشگاه مهدیه یزد ابراز خرسندی کردند و به آنان توصیه‌هایی برای ارتباط هرچه بیشتر با کتاب و مطالعه داشتند.

زهرا زاده منگلی، مدیر آموزشگاه مهدیه نیز در سخنانی کوتاه، به مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همراهان وی خیرمقدم گفت و از تلاش‌های همکار خود، فخری آباد که برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌محور در این آموزشگاه و ارتباط تنگاتنگ دانش‌آموزان مدرسه با کتابخانه قدردانی کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های فخری آباد، معلم پایه چهارم آموزشگاه مهدیه یزد به دلیل همراهی با برنامه‌های فرهنگی کتابخانه عمومی علامه جعفری تشکر کرد.

در پایان نشست کتاب‌خوان «انقلاب» به دانش‌آموزان شرکت کننده در نشست از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، کتاب اهدا شد.