برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی اسدیه خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، نشست معرفی و جمع خوانی کتاب، قصه گویی، شعرخوانی و اختتامیه جشنواره رضوی، از جمله برنامه های برگزار شده در کتابخانه های استاد احمدی بیرجندی بود.

آیین اختتامیه مرحله کتابخانه‌ای هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

در این مراسم، طاهره رمضانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان با قدردانی از استقبال پرشور کتابخوانان از این جشنواره ملی، هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را، ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ ها با سبک زندگی رضوی در جهت هدف نهایی نهاد کتابخانه های عمومی کشور مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد. در ادامه مراسم نیز ضمن اهدای لوح‌ تقدیر دبیرکل نهاد کتبخانه های عمومی کشور به کودکان شرکت کننده در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، از سایر برندگان نیز با هدایای ارسالی نهاد، تقدیر شد.

 

بازدید مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از کتابخانه

همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر، مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی در سفر به شهرستان درمیان، از کتابخانه استاد احمدی بیرجندی اسدیه، بازدید کرد.

نفیسه نخعی، در این بازدید ضمن آشنایی با فضای کتابخانه و بخش های مختلف آن، در خصوص تأمین منابع مربوط به بانوان قول مساعد داد.

 

نشست معرفی و شعرخوانی از مجموعه «ترانه های نیایش»

کتاب «دار دور، دار درختم مادر میز و تختم» از مجموعه ۵ جلدی «ترانه های نیایش» برای کودکان معرفی و جمع خوانی شد. این مجموعه، سروده مصطفی رحماندوست بوده و نیلوفر میرمحمدی آن را تصویرگری کرده است.

شاعر در شعرهای کتاب های این مجموعه با زبان کودکانه با خداوند صحبت کرده و او را نیایش می کند. تصویرسازی های مجموعه هم، در جهت همراهی شعرها و با همان حال و هوا هستند. مخاطبان اصلی این کتاب ها کودکان گروه سنی (الف) و (ب) هستند.

 

برپایی نمایشگاه کتاب و دانستنیهای انقلاب

نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب با عناوینی چون: «گفتمان هویت و انقلاب اسلامی ایران» نوشته علی اشرف نظری، «خاطرات دکتر حسن روحانی (۱۳۵۷-۱۳۴۱)»، «نیمکتهای پاییزی» نوشته حمیدرضا شاه آبادی، «انقلاب و پیروزی» نوشته آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، «آثار و نتایج انقلاب اسلامی» نوشته محمدباقر حشمت زاده، «گام به گام با انقلاب» نوشته اکبر خلیلی، «پا به پای آفتاب»  نوشته امیر رضا ستوده ، «مأموریت در تهران: خاطرات ژنرال هایزر» ترجمه علی اکبر عبدالرشیدی و «لحظه  های انقلاب» نوشته محمد گلابدره ای در معرض دید مراجعان به کتابخانه استاد احمدی بیرجندی، قرار گرفته است.

گفتنی است، فرهنگ رفتاری انقلاب نیز در این کتابخانه برپا شده است.

 

معرفی و جمع خوانی کتاب «قصه ما مثل شد»

مجموعه پنج جلدی «قصه ما مثل شد» که به دست محمد میرکیانی نگاشته و محمدحسین صلواتیان تصویرگری آن را بر عهده داشته است در سال ۱۳۸۶ عنوان کتاب برگزیده سال را دریافت کرده و تعداد ۱۱۰ قصه از قصه مَثل های فارسی برای نوجوانان به زبان ساده و روان در آن گردآوری و بازنویسی شده است. برای نگارش این مجموعه فاخر از منابعی همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان نامه، اسرار نامه، امثال حکم و الهی نامه استفاده شده است.

محمد میرکیانی این ضرب المثل و قصه ها را از کتابها و منابع مختلف گزینش و بازنویسی کرده است. وی در تألیف کتاب سعی کرده ساده یکدست و خلاصه بنویسند؛ چرا که این کتاب برای مخاطبان نوجوان تدوین شده است.

 

قصه گویی از کتاب «شنل قرمزی و گرگ بد شانس»

«شنل قرمزی و گرگ بد شانس» و «گیلی کوچولو و شاه» دو کتاب از ماریو راموس است که با ترجمه شیرین صفایی مولوی در قالب مجموعه زیباترین قصه های جهان از سوی مؤسسه نشر و تحقیقات ذکر برای کودکان پیش دبستانی و سال های اول و دوم دبستان منتشر شده است.