به دلیل تلاش در واقعه سیل شهرستان آق قلا صورت گرفت
تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی از مدیر کتابخانه های استان گلستان

به گزارش لیزنا، متن پیام دبیرکل نهاد بدین شرح است:

به نام آن که جان را روشنی داد

برادر گرامی جناب حجت الاسلام عبدالحی میرزاعلی

مدیرکل محترم کتابخانه‌های عمومی استان گلستان

با اهداء سلام

در طلیعۀ سال نو، بارش باران که در جای خود نزول برکات آسمانی است به دلیل برخی کاستی و نقص در تدبیرها که ریشه در سال‌های طولانی دارد، موجب خسارت‌های بسیار به منازل و بناهای دولتی و عمومی و نیز کشتزارها و دام و محصولات مردم عزیز برخی از استان‌ها و شهرهای کشور از جمله آق‌قلا و دیگر مناطق استان گلستان گردید.

آنچه در خلال این حوادث ناگوار نباید مورد غفلت قرار گیرد جلوه‌های بی‌نظیر حضور برخی مدیران دستگاه‌های دولتی و عمومی در کنار خیل عظیم نیروهای جهادی و مردمی در امداد و خدمت‌رسانی به مردم شریف آن مناطق است.

علیرغم پرهیز حضرتعالی از بیان و تبلیغ، بر خود وظیفه‌ می‌دانم تا از حضور خالصانه و تمام وقت و دلسوزانه شما از شروع سیل تاکنون در میان مردم گرامی آق‌قلا و همدردی‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی برای کاهش آلام و خسارت‌ها  و کمک به حل مشکلات منطقه صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و حضور حضرتعالی در جمع مدیران کل استانی کتابخانه‌های عمومی کشور را مایه مباهات بدانم.

از درگاه خداوند متعال سلامتی و سعادت و توفیق حضرتعالی را مسالت می‌کنم.

ومن الله التوفیق

علیرضا مختارپور

 

گفتنی است، در پی جاری شدن سیل در آق قلا از روزهای آغازین سال نو، خسارت جدی به این منطقه وارد شد که موجب شد بیش از نیمی از آق‌قلا و ۱۰ روستای این شهرستان را آب فرا بگیرد.  همچنین بر اثر جاری شدن سیل امدادرسانی در روزهای ابتدایی دچار مشکل شد. در زمینه خدمت رسانی و امداد و رسیدگی به امور آسیب دیدگان  آخوند عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان که امام جمعه آق قلا نیز می باشد، از همان ساعات اولیه بحران سیل حضوری مداوم و تأثیرگذار در منطقه آق قلا داشت. وی با اقدامات پیشگیرانه خود مانع خسارت های مالی به تجهیزات کتابخانه ای در منطقه آق قلا شد.

همچنین با ورود نیروهای امدادی و حضور مدیران دستگاه های کشوری و لشکری برای مدیریت بحران سیل در استان گلستان، نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز اقدامات مختلفی را برای امداد رسانی، ارائه خدمات فرهنگی و حضور در مناطق آسیب دیده تدارک دیده است.