با هدف ارزیابی مناطق سیل زده برای انجام اقدامات فرهنگی صورت گرفت؛
بازدید مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی از ۳۸کمپ اسکان اضطراری سیل زدگان خوزستان

به گزارش لیزنا، سید باقر میرعبدالهی مدیرکل منابع نهاد به همراه منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از کمپ های اسکان سیل زدگان بازدید کردند تا گزارش های میدانی  برای برنامه ریزی دقیق تر اجرای فعالیت های فرهنگی کتاب محور به معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد منعکس شود.

سید باقر میرعبدالهی در حاشیه این بازدیدها گفت: امروز با هدف برنامه ریزی دقیق تر برای اقدامات فرهنگی سیل زدگان خوزستان از کمپ های اسکان اضطراری بازدید کردیم که از حدود ۶۰ کمپی که افراد سیل زده را سکنی داده بودند در روز چهارشنبه از  ۳۸ کمپ بازدید شد و ان شاء الله همه کمپ ها  مورد بازدید قرار می گیرند. حضور در محل کمپ ها نیز با این هدف صورت گرفت که بدانیم محوریت برنامه ها را در چه مناطقی و برای چه گروه سنی قرار دهیم.

وی افزود: اتفاقی که در زمان های بحران رخ می دهد این است که عمدتا خبرها جلوتر از اقدمات ما هستند. موضع ما ساعاتی پیش و بعد از ابلاغ فوری استاندار برای تخلیه چند منطقه در معرض سیل دچار چالش شد. با این حال ان شاء الله با کمک آمارهای مستندی که استانداری به ما خواهد داد موضوع و محور اقدامات را منعکس می کنیم تا برنامه ها خیلی سریع آغاز شود.

میرعبدالهی با اشاره به ورود نهاد برای انجام اقدمات فرهنگی در مناطق سیل زده گفت: رسالت کار ما فرهنگی است. با این فرض که امداد رسانی از نظر پزشکی، امنیت، خوراک و پوشاک توسط نهادها دیگر انجام می شود، ما آمده ایم کارهای کتاب محور انجام دهیم. امیدواریم پس از ارزیابی دقیق منطقه بتوانیم طی فردا و پس فردا اقدامات مان را آغاز کنیم و در این زمینه زمان را از دست نخواهیم داد.

وی افزود: نکته قابل اهمیت در حضور نهاد برای انجام اقدامات فرهنگی این بود که تا ظهر امروز بالغ بر ۶۰۰ کتابدار برای حضور در مناطق سیل زده ثبت نام کرده  بودند و این سرمایه انسانی بزرگی برای نهاد است.

میرعبداللهی در پایان تأکید کرد: ما برای اقدامات فرهنگی کارهای متوعی را تدارک دیده ایم و این را هم می دانیم که باید به مقوله سرعت خیلی اهمیت بدهیم. تا ظهر امروز خبرهای هلال احمر دلالت بر این بود که طی ۱۰ روز آینده کمپ ها خالی می شود و ما فرصت محدودی برای کار داریم. جالب اینکه امروز ما مشاهده کردیم برخی نیازها با کارهای ساده فرهنگی و ترویجی دستاوردهای بزرگی دارد و کودکان خیلی ساده جمع می شدند و مدتی از بلاتکلیفی و استرس موجود رها می شدند.