جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چالوس استان مازندران برگزار شد

به گزارش لیزنا، پس از آسیب وارد شده به کتابخانه مرزن آباد در سیل، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چالوس با حضور آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ محمدناصر زندی، فرماندار چالوس و دیگر مسئولان این شهر در شهرداری مرزن آباد برگزار شد.

زندی، فرماندار چالوس در این دیدار با بیان اینکه میزان سیل اخیر و خسارت ها در سراسر کشور فراتر از حد تصور بود، اظهار داشت: آسیب به کتابخانه هرچند اندک بود اما امکان بیشتر شدن دارد و تصمیم برای تخلیه کتابخانه و تعطیلی آن بسیار درست بود.

وی افزود: باید با همکاری یکدیگر و تامین اعتبار لازم، هر چه سریع تر دیوار حائل کتابخانه و رودخانه به صورت اصولی بازسازی شود.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز اظهار داشت: از اقبال مردم مرزن آباد به ویژه جوانان به تنها کتابخانه عمومی این شهر مطلع هستیم و می دانیم نباید این تعطیلی زیاد طول بکشد. روش های مهندسی برای چگونگی بازسازی این دیواره مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم با بهترین روش و با تامین اعتبار لازم از سوی انجمن کتابخانه های عمومی، دولت، شهرداری و خیرین، بتوانیم هر چه زودتر اقدامات لازم را آغاز کنیم.

وی افزود: اقدامات اولیه فرمانداری و شهرداری برای پیشگیری از آسیب های بیشتر به کتابخانه قابل تقدیر بود و انتظار داریم با همین کیفیت و دقت، تا بازگشایی مجدد کتابخانه عزممان جزم باشد تا این مرکز فرهنگی زودتر مورد استفاده مردم قرار گیرد.

در ادامه شهردار مرزن آباد و رئیس اداره کتابخانه های عمومی چالوس نیز گزارش هایی ارائه دادند و در پایان تصمیماتی پیرامون کتابخانه مرکزی چالوس و تسریع در روند احداث آن اتخاذ شد.

گفتنی است، پیش از این جلسه، ولیپور بازدیدی از کتابخانه عمومی مرزن آباد داشت؛ این کتابخانه به دلیل فرو ریختن دیوار حائل با رودخانه و احتمال ریزش بیشتر زمین و تخریب کتابخانه، تخلیه و تعطیل شده است.