نخستین نشست نمایشنامه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش لیزنا، نخستین نشست نمایشنامه‌خوانی با خوانش نمایشنامه «پدرانه» اثر آرش عباسی و با نقش‌خوانی مریم خلجی، ستایش توسلی، محمدعلی کرمی و بهزاد ترابیان دهکردی و کارگردانی مرضیه زمانی، کارشناس ارشد تئاتر و کتابدار بخش کودک کتابخانه مولوی شهرکرد در تماشاخانه مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حجت الله شیروانی، رئیس حوزه هنری استان؛ مجتبی بیگی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان؛ شهرام فرجی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، کتابداران، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست نوید جعفرزاده، از هنرمندان تئاتر و نمایش استان ضمن ابراز خرسندی از اقدام ارزشمند نهاد در خصوص اجرای طرح نمایشنامه خوانی این اقدام را زمینه‌ساز حضور و مشارکت بیش از پیش افراد در کتابخانه‌ها و افزایش سطح شناخت و علاقه آنان به نمایشنامه و تئاتر عنوان کرد.

جعفرزاده سپس به آموزش اصول نمایشنامه‌خوانی و رعایت اصل سادگی و بی‌پیرایگی در اجرای این هنر پرداخت.

گفتنی است، سلسله نشست های نمایشنامه خوانی از فعالیت‌های ترویجی کتابخانه‌های عمومی است که با هدف خوانش بهترین نمایشنامه‌های ایران و جهان، معرفی سبک ادبی نمایشنامه و نمایشنامه‌نویسان برتر به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.