سفر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویر احمد به چرام، کهگیلویه و بهمئی

به گزارش لیزنا، یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در سفری دو روزه به شهرستان‌های چرام، بهمئی و کهگیلویه با روسای ادارات و مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار صمیمانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: رونق تولید کارهای فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی نیز باید دغدغه همه ما کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ها باشد و این امر کار جهادی و تلاش و پیگیری کتابداران را می‌طلبد.

یاسر رحیمیان در جمع مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرام اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نهایت بهره را برد و از طریق تعامل با امام جمعه، فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و شهردار چرام در جذب اعتبارات فرهنگی و زیرساختی برای رونق تولید کار فرهنگی در حوزه کتابخوانی کوشا باشیم.

رحیمیان در جمع مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: لازم است که در شهرستان کهگیلویه با داشتن مردمی فرهنگ دوست و علاقمند به کتاب و کتابخوانی، توجه بیشتری به حوزه کتابخوانی شود. مسئولان کتابخانه‌های عمومی و کتابداران باید از طریق تعامل و همدلی و ارتباط موثر با سایر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان گام جدی‌تری در ارائه خدمات به اعضا و مراجعان بردارند.

وی با حضور در سالن‌های مطالعه برادران و خواهران کتابخانه عمومی ملاصدرای شهر دهدشت به بررسی مشکلات اعضا و مراجعان پرداخت و اطمینان داد که با تعامل و رایزنی این مشکلات جزئی رفع شود.

یاسر رحیمیان همچنین در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های شهرستان بهمئی بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی مطلوب به لحاظ کمی و کیفی تأکید کرد و افزود: رسالت اصلی نهاد علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه‌ای، ترویج فرهنگ مطالعه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی است که باید با بهترین کیفیت در کتابخانه‌ها برگزار شود.

وی همچنین در دیدار با محمد لطفی، از اعضای شورای شهر لیکک خواستار توجه شهرداری و تعامل و همکاری شورای شهر لیکک در پرداخت سهم نیم درصد شهرداری به کتابخانه‌های عمومی شهرستان شد.