مشارکت باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا، نشست معرفی و تبیین نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور اسماعیل جانعلی پور، معاون اداره کل کتابخانه های استان تهران؛ ساسان والی زاده، معاون فرهنگی و هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ عبدالله قهری، مدیر اسناد، مدارک و کتابخانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ پروین بینشیان، کارشناس امور فرهنگی و هوشیار لاریجانی کارشناس امور کتابخانه های اداره کل در دفتر معاون فرهنگی و هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسماعیل جانعلی پور، معاون اداره کل بااشاره به فعالیت های کتابخانه های عمومی، هدف از تشکیل جلسه را جلب مشارکت در برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.

 وی اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی زیرمجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد. سال گذشته بیش از ۲۴ هزار نفر از شهروندان استان تهران در این جشنواره مشارکت داشتند که امیدواریم با همکاری سازمان ها و مراکز فرهنگی و آموزشی شاهد رشد چشمگیری در این زمینه باشیم.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران در ادامه ضمن اشاره به مفاد شیوه‌نامه اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی، به تبیین و معرفی منابع جشنواره پرداخت.

وی مهم‌ترین اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌ الله علیها و حضرت احمدبن موسی علیه‌ السلام با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌ السلام عنوان کرد.

جانعلی پور افزود: از آنجایی که برنامه های متنوع فرهنگی-مذهبی در شب های ماه مبارک رمضان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود، و این برنامه ها مخاطبان بسیاری دارد، این جمعیت علاقمند، پتانسیل خوبی جهت معرفی و تبلیغ نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی هستند.

 سپس ساسان والی زاده، معاون فرهنگی و هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن استقبال از برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج سیره رضوی در بین مردم گفت: ریشه مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس، دینی و عقیدتی است و از این نظر معرفی این جشنواره به مخاطبین خاص آن از وظایف ما نیز محسوب می شود و در این خصوص ما آمادگی هر نوع همکاری را داریم و محصولات فرهنگی و اقلام تبلیغاتی را در بین مخاطبان توزیع خواهیم کرد.

در ادامه در خصوص ساماندهی کتابخانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سایر برنامه های دو ارگان تعاملاتی انجام شد.

 گفتنی است، در پایان اسماعیل جانعلی پور، معاون اداره کل و هوشیار لاریجانی، کارشناس امور کتابخانه ها به همراه عبدالله قهری، مدیر اسناد، مدارک و کتابخانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از بخش های مختلف کتابخانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند. همچنین در خصوص رفع مشکلات کتابخانه قول مساعد داده شد.