در راستای برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی:
دیدار مدیر کل کتابخانه های بوشهر با برخی نهادهای استان

به گزارش لیزنا، سید علی هاشمی به منظور تشریح نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با رییس ستاد کانون های مساجد استان، معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این دیدارها با اشاره به اهمیت شناخت سیره و زندگی اهل بیت(ع) این جشنواره را فرصت مغتنمی برای کسب معرفت از دریای بی پایان اهل بیت(ع) خصوصاً حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) دانست.

سید علی هاشمی در دیدار با علیرضا پولاد رییس ستاد کانون های مساجد استان بوشهر گفت. نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی سه هدف عمده ی کسب معرفت از فرهنگ غنی اهل بیت(ع)، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین معرفی کتب ارزشمند پیرامون حضرت امام رضا(ع) را دنبال می کند.

علیرضا پولاد رییس ستاد کانون های مساجد استان بوشهر با ابراز خشنودی از برگزاری مستمر این جشنواره گفت: با توجه به گستردگی حوزه کانون های مساجد استان بوشهر، حتی در دورافتاده ترین روستاها  نیز می توان از این فرصت در فراگیری و مشارکت حداکثر مردم در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بهره مند شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در سایه تدبیر بسیار خوب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری این جشنواره، توشه ای برای آخرتمان ذخیره کنیم.

پولاد با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره مقوله مهم فرهنگ گفت: هیچ فرهنگی ناب تر و متعالی تر از  فرهنگ اهل بیت(ع) نیست.

هاشمی در دیدار با محمود حق دوست رییس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: همه افرادی که به هر نحو در برگزاری این جشنواره کمک می کنند نزد خداوند مأجور هستند.

وی اظهار کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده ی سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و بصورت مکتوب، آنلاین و پویش مجازی از فروردین ماه امسال آغاز و تا 28 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

محمود حق دوست رییس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان فتحی در این دیدار اعلام آمادگی کرد از تمام پتانسیل های موجود در آموزش و پرورش استان در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خصوصا جشنواره رضوی استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه از وظایف ذاتی آموزش و پرورش است و  برخود واجب می دانیم در جذب مشارکت مردم، علی الخصوص دانش آموزان جهت شرکت در این رویداد بزرگ علمی- فرهنگی گام برداریم.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در دیدار با حجت الاسلام اسماعیل پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد: در سایه منابعی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این جشنواره معرفی کرده است، مردم معرفت بیشتری نسبت به سیره اهل بیت (ع) پیدا می کنند.

وی گفت: مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه استان می تواند مرکز ثقل مردم مومن استان در تبیین و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی باشند.

هاشمی افزود: علاقه مندان  می توانند جهت شرکت در این جشنواره به کتابخانه های عمومی استان و یا به سایت razavi.iranpl.ir  مراجعه نمایند.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری این جشنواره بیان داشت: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان، محافل قرآنی در مساجد و تکایا می تواند در جذب حداکثر مشارکت مردمی موثر باشد.