داوری مرحله نهایی جشنواره خاطره‌نویسی آغاز شد

 به گزارش لیزنا، دبیرخانه سومین دوره جشنواره خاطره نویسی با اعلام اتمام داوری مقدماتی و راهیابی ۵۰۰ خاطره به مرحله دوم این جشنواره، از آغاز داوری مرحله نهایی جشنواره خاطره‌نویسی خبر داد.

داوری اولیه از میان ۷۲۷۲ خاطره الکترونیک (از طریق ایمیل) و  مکتوب (توسط پست) ارسال شده به دبیرخانه، طی یازده روز صورت پذیرفت. هریک از این آثار با  توجه  به ملاک‌های ارزیابی توسط دو داور مورد بررسی قرار گرفتند که در این میان خاطره‌هایی که از مجموع ۱۰۰ نمره، دارای میانگین بالای ۷۰ بودند به مرحله دوم داوری راه یافتند.

با اتمام مرحله نخست، داوری مرحله نهایی توسط اعضای هیأت داوران متشکل از محسن پرویز، جواد محقق، سیدباقر میرعبدالهی، هوشنگ مرادی کرمانی و راضیه تجار انجام خواهد شد.

 سومین جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی در بخش کتابداران با موضوعات: «کتابدار و کودک»، «ارزشمندترین تجربه کاری»، «اهدای کتاب»، «کتابدار و دنیای مجازی»، «کتابدار و خانواده»، «نقش کتابدار در تغییر تصمیمات و سبک زندگی اعضاء»، «خاطرات من از اجرای برنامه‌های فرهنگی ـ ترویجی در کتابخانه (باهم بخوانیم، جلسات نقد و بررسی، نشست کتاب‌خوان و ...)»، «ارتباط با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» و «ارتباط با مخاطب» و در بخش اعضای کتابخانه‌های عمومی با موضوعات: «نخستین تجربه حضور»، «دوستان کتابخانه»، «من و کتابدار»، «روزهای کتابخانه‌ای من»، «خاطرات من از حضور در برنامه‌های فرهنگی ـ ترویجی (باهم بخوانیم، جلسات نقد و بررسی، نشست کتاب‌خوان و ...)» و «ارتباط با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» و بخش ویژه خاطرات سفر اربعین و خاطرات سفر به مشهد مقدس پذیرای آثار بود.

مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره همزمان با هفته کتاب در آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.