کارگروه تخصصی نابینایان نهاد کتابخانه های عمومی تشکیل شد

به گزارش لیزنا، مهدی رمضانی از تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان با هدف هم‌فکری و هم‌افزایی در راستای بهبود و توسعه خدمات کتابخانه‌ای برای جامعه نابینایان کشور خبر داد و گفت: بهره‌گیری گروه‌های خاص جامعه، از جمله اقشار نابینا و کم‌بینا از خدمات کتابخانه‌های عمومی، همواره یکی از دغدغه‌ها و مسائل اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده است. بر این اساس بخش نابینایان در قریب به ۶۰ کتابخانه عمومی راه اندازی شد و اقدامات لازم به منظور تهیه تجهیزات، منابع، انتخاب نیروی انسانی متخصص و توانمند برای خدمات‌رسانی به روشندلان عزیز و به‌روزرسانی دستورالعمل اداره بخش نابینایان بر اساس استانداردهای جدید انجام شد.

رمضانی در خصوص روند رأی‌گیری و انتخاب اعضای کارگروه تخصصی نابینایان کشور، اظهار داشت: به منظور تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان، در مرحله نخست با تمامی همکاران بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور هم‌اندیشی، هم‌فکری و کسب نظرات این عزیزان تماس گرفته شد، تا افراد متقاضی عضویت در این کارگروه، مشخص شوند. در مرحله بعد، بر اساس مؤلفه‌هایی همچون سابقه فعالیت، نوع و کیفیت عملکرد، میزان توانایی و توانمندی‌ها، تخصص و ویژگی‌های فردی و حرفه‌ای، از بین این همکاران، ۱۴ نفر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد، اسامی افراد برگزیده برای تمامی همکاران کتابدار بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی ارسال شد و در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۵ و ۲۶ خردادماه، رأی‌گیری به منظور انتخاب نفرات کارگروه به انجام رسید.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی اظهار داشت: بر اساس نتایج رأی گیری رسول رضایی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه ولی‌عصر (عج) اصفهان؛ روح الله ساعی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز و کارشناس حوزه نابینایان؛ پریسا محمدی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه ثامن‌الائمه آبادان استان خوزستان؛ همایون شاهمرادی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه شهید باهنر شمیرانات استان تهران و امید فلاحتی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه رئیسی شیراز استان فارس حائز بیشترین آرا شده و به عضویت در کارگروه تخصصی نابینایان درآمدند.