روستاهای تفت ظرفیت انتخاب شدن «روستای دوستدار کتاب» را دارند

به گزارش لیزنا، ناصر دهقانی، معاون فرماندار تفت در جلسه نجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که صبح شنبه 5 مرداد برگزار شد، گفت: اهمیت مطالعه و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و باید فرهنگ مطالعه را به عنوان یک عادت در میان افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان ترویج دهیم.

دهقانی افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی نه تنها در شهر تفت بلکه در روستاهای شهرستان نیز موفق عمل کرده است و این امر را نیز مدیون کتابداران پرتلاش خود و همکاری و تعامل سایر سازمان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: روستاهای شهرستان تفت قابلیت این را دارند که به عنوان «روستای دوستدار کتاب» در کشور مطرح شوند که با ارتباط و تعامل خوب همه نهادهای فرهنگی، می‌توانیم به این مهم برسیم.

در ابتدای جلسه هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی انجام شده در مجموعه کتابخانه‌های این شهرستان پرداخت.

تخصیص اعتبارات ویژه برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها در سال جاری، همکاری و هماهنگی تمامی ارگان‌ها برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در شهرستان و معرفی افراد علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه این جشنواره، از مصوبات مهم این جلسه بود.

شهرستان تفت هم‌اکنون 10 باب کتابخانه دارد که از این تعداد 6 باب روستایی هستند.