کد خبر: 40032
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 مرداد 1398 - 10:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه های عمومی فرسوده گیلان احیا می شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان گروه های جهادی زیر مجموعه سپاه قدس گیلان را دارای ظرفیت بسیار برای رفع مشکلات در حوزه تعمیر و احداث کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف شهری و روستایی و احیای کتابخانه های فرسوده استان دانست.
 کتابخانه های عمومی فرسوده گیلان احیا می شود

 به گزارش لیزنا، نشست بررسی تفاهم نامه مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان و سپاه قدس گیلان با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ سرهنگ کامیار مهدی پور، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس استان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ مجتبی رمضانی، معاون اداری و مالی؛ محمود محمدی، مسئول حراست؛ عابد رمضانی پور، رئیس اداره مشاکت ها و همکاری ها؛ محسن حامدی، مدیر هنر و ادبیات معاونت فرهنگی سپاه قدس گیلان؛ مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت و مسئولان روابط عمومی و امور فرهنگی در دفتر مدیرکل کتابخانه های استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این نشست ضمن تشکر از حمایت های مجموعه سپاه قدس گیلان از اقدامات فرهنگی کتابخانه های عمومی، امضای تفاهم نامه همکاری با سپاه را منشأ برکات بسیاری دانست. پریسا کرمی یکی از مهم ترین دستاوردهای این همکاری را، مشارکت خانواده بزرگ مجموعه سپاه در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.

کرمی همچنین همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را امری مهم دانست و گفت: امروز مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی متولی اصلی ترویج فرهنگ در کشور بوده و نقش نهاد در ایجاد هم افزایی بین دستگاه های مختلف حائز اهمیت است.

وی در ادامه به برگزاری دو برنامه مهم با محوریت کتاب و کتابخوانی در ماه های آتی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان مردادماه سال جاری ویژه برنامه نقد کتاب «علی از زبان علی(ع)» نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از انتشارات دفتر نشر معارف و مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره کتابخوانی در ۵ شهرستان استان گیلان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان یکی از مهم ترین دستگاه های همراه در برگزاری این برنامه های فرهنگی مهم را سپاه قدس گیلان دانست که در بحث تبلیغات، اطلاع رسانی و نیز برگزاری فعالیت ها با مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان و ادارات شهرستانی سهیم خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با قدردانی از اقدامات مثبت و سازنده مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان در پیش بینی و اجرای برنامه های فرهنگی مناسب برای اقشار مختلف مردم، همکاری سپاه با این مجموعه را از افتخارات فرهنگی سپاه دانست.

سرهنگ کامیار مهدی پور با بیان اینکه از زمان امضای تفاهم نامه همکاری میان دو مجموعه در آبان ماه سال گذشته، ارتباط دوسویه مناسبی در مناطق مختلف استان میان سپاه مناطق و ادارات شهرستانی کتابخانه های عمومی ایجاد شده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت مجموعه کتابخانه های عمومی به واسطه ارتباط با اقشار مختلف مردم و تنوع در فعالیت ها محدود به زمان و مکان نیست، اثرات مثبت این فعالیت ها در سطوح مختلف جامعه نمایان می شود.

مهدی پور در ادامه گروه های جهادی زیر مجموعه سپاه قدس گیلان را دارای ظرفیت بسیار برای رفع مشکلات در حوزه تعمیر و احداث کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف شهری و روستایی و احیای کتابخانه های فرسوده استان دانست و از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خواست تا با ارائه گزارشی از نیازمندی های مجموعه کتابخانه ها در این حوزه، فصل جدیدی از همکاری های مجموعه سپاه و کتابخانه ها آغاز شود.

گفتنی است، تاکید بر ادامه فعالیت های فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی و سپاه قدس گیلان در سراسر استان، برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک، برگزاری دوره های مختلف آموزشی و استفاده از ظرفیت های دو مجموعه در پیشبرد اهداف فرهنگی از مهم ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: