اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بیرجند برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در شهرستان بیرجند، روز دوشنبه 14 مرداد ماه با حضور محمد حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی؛ علی ناصری، فرماندار شهرستان بیرجند؛ علی هاشمی، مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان؛ علی عرب نژاد، مدیرکل بهزیستی استان؛ حسین خزاعی، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی؛ مسعود ضیایی، رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی استان، جمعی از خدام بارگاه منور رضوی، کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی و خانواده هایشان در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در این مراسم، گفت: انتقال پیام، امروزه باید از طریق شیوه های نوین صورت پذیرد؛ در غیر این صورت نمی شود انتظار تعالی در جامعه و نسل امروز را داشت.

محمد حسینی با بیان اینکه ترویج امر بسیار مهم مطالعه، کار ساده ای نیست، افزود: بخشی از این مسئله به متولیان مستقیم آن برمی گردد و بخشی دیگر به دستگاه ها و ارگان هایی که وظیفه بسترسازی رفتن جامعه به سمت مطالعه را بر عهده دارند.

وی با تقدیر از عملکرد مدیرکل و کتابداران کتابخانه های عمومی استان، تأکید کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، با حداقل هایی که دارد، خدمات قابل ملاحظه ای ارائه می دهد و توجه ویژه ای به نقاط دور دست استان دارد که البته بایستی بیش از پیش بشود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی از سال 95 و چهار دوره است که توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود، گفت: نهمین دوره این جشنواره، امسال با معرفی 12 عنوان کتاب در خصوص سیره و سبک زندگی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع) در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال، کار خود را آغاز کرد.

محمدرضا رضایی، افزود: جشنواره امسال در چهار بخش نقاشی، پویش، ارسال متنی و چهارگزینه ای برگزار شد که 215 برگزیده در استان خراسان جنوبی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معرفی شدند.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کننده های جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان جنوبی از حدود 4 هزار نفر در سال 95 به بیش از 45 هزار نفر در سال 98 افزایش یافته است که این رشد قابل ملاحظه، مسئولیت ما را به عنوان متولی امر کتاب و کتابخوانی، در برابر مردم مشتاق به این حوزه، زیاد می کند.

وی یادآور شد: در روزهای آتی، اختتامیه شهرستانی دیگر شهرستان های استان با مرکزیت شهرستان های قاینات، فردوس و بشرویه، برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت در جشنواره در خراسان جنوبی به ویژه در سال جاری، حضور و همکاری برخی دستگاه های استان بود که کد اختصاصی برای ورود به مسابقه دریافت کردند.

وی اظهار داشت: برگزاری اینگونه جشنواره ها در روش و منش افراد جامعه مؤثر بوده و باعث کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی می شود.