برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی درممسنی و رستم فارس معرفی شدند

به گزارش لیزنا، در ادامه برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، روز پنج شنبه ۱۷ مرداد، دو اختتامیه در شهرستان های ممسنی و رستم با حضور سیدروح الله حسینی، معاون اداری مالی اداره کل کتابخانه عمومی استان و دیگر مسئولان برگزار شد. در این برنامه از ۱۶ برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این دو شهرستان تجلیل شد.

 رشد پنج برابری مشارکت جشنواره کتابخوانی رضوی در ممسنی

در چهارمین مرحله تقدیر از برگزیدگان جشنواره رضوی در فارس، آیین اختتامیه این رویداد بزرگ فرهنگی صبح روز پنچ شنبه ۱۷ مردادماه در شهر نورآباد برگزار شد. سید روح الله حسینی، معاون اداری مالی اداره کل کتابخانه های استان فارس در این مراسم، ضمن قدردانی از تلاش های کتابخانه های عمومی شهرستان در برگزاری پرشور جشنواره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره کتابخوانی اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند«امروز کتاب و کتابخوانی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است».

حسینی از رشد بیش از پنج برابری میزان شرکت در جشنواره در شهرستان ممسنی خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره در شهرستان ممسنی  ۳۷۰۶ نفر مشارکت کرده اند که این میزان در مقایسه با آمار ۷۱۹ نفری دوره پیشین رشد پنج برابری داشته است. در این دوره ۴۸۳ نفر در بخش مکتوب و  ۳۲۲۳ نفر در بخش الکترونیک شرکت کردند.

حسینی در ادامه از کتابداران کتابخانه های عمومی «استاد شهید مطهری» و «میرزا امان الله طباطبایی» قدردانی کرد و گفت: حضور چشمگیر اعضا در این جشنواره به واسطه تلاش های گسترده کتابداران رقم خورده است.

در ادامه سمیرا صالحی، حدیث رنجبر و مهرناز رامش از اعضای کتابخانه، دو کتاب «درختی که بال درآورد» و «راز آن بوی شگفت» را به دو زبان فارسی و انگلیسی معرفی کردند و برنامه سرودخوانی گروه سرود «ضامن آهو» از کتابخانه میرزا امان الله طباطبایی اجرا شد. تقدیر از هشت برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان بخش پایانی این مراسم بود.

 سکینه جهانبانی و مختار شهریاری در بخش خانوادگی؛ حسین فیروزی و سیده نرگس حسینی در بخش چهارگزینه‌ای نوجوان؛ افسانه صادقی، مینا رزمجویی و ایرج احمدی در بخش چهارگزینه‌ای بزرگسال و آراد صدرنیا در بخش نقاشی کودک برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بودند.

حضور چشمگیر مردم رستم در جشنواره کتابخوانی رضوی

 شهرستان رستم نیز بعدازظهر روز پنچشنبه ۱۷ مردادماه میزبان اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی بود تا در مراسمی که با حضور مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و  شهرستان، برگزیدگان جشنواره و دوستداران کتاب برگزار شد، از هشت برگزیده در این شهرستان تقدیر شود.

حسینی، معاون اداری مالی اداره کل کتابخانه های استان فارس شرکت ۲۸۰۰ نفر از  مردم شهرستان رستم در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را چشمگیر دانست و گفت: شهرستان رستم تنها با یک کتابخانه آمار بسیار خوبی در نهمین جشنواره رضوی داشته است.

حسینی ضمن تشکر از سازمان هایی که در این جشنواره با کتابخانه های عمومی همکاری کرده اند، از تلاش های کتابداران کتابخانه عمومی مصیری قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم از برندگان جشنواره با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد. سمیه حیدری، مهشید عرب‌زاده و مهرنوش سلیمانی در بخش چهارگزینه‌ای بزرگسال؛ پردیس شفیعی و علی حسینی در زمینه چهارگزینه‌ای نوجوانان؛ آرمیتا ضرغامی در بخش پویش کودک؛ امیرحسین حیدری در بخش نقاشی کودک و مهرداد رحیمی در حوزه نقاشی نوجوانان برگزیدگان شهرستان رستم بودند که با اهدای لوح و هدیه از آن ها تجلیل شد.