اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی درمشهد برگزار می‌شود

 به گزارش لیزنا، آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی امروز، پنجشنبه بیست و چهارم مردادماه با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و شخصیت های مطرح کشوری و استانی در شهر مشهد در حال برگزاری است.

در این مراسم ۱۰۴ برگزیده، متشکل از ۸۰ نفر در بخش فردی، ۸ نفر در بخش خانوادگی، ۸ کتابدار و ۸ نفر از کارکنان ستادی کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی خواهد شد. برگزیدگان بخش فردی به ترتیب در رده سنی «کودک» ده برگزیده در بخش نقاشی و ده برگزیده در بخش پویش مجازی (با اهدای ۲ میلیون ریال)، در رده سنی «نوجوان» ده برگزیده در بخش مکتوب (با اهدای ۲ میلیون ریال)، ده برگزیده در بخش پویش کتابخوان (با اهدای ۲.۵ میلیون ریال) و ده برگزیده در بخش نقاشی (با اهدای ۳.۵ میلیون ریال) و همچنین در رده سنی «جوان و بزرگسال» ده برگزیده در بخش مکتوب، ده برگزیده در بخش معرفی کتاب و ده برگزیده در بخش پویش کتابخوان(با اهدای ۲.۵ میلیون ریال)، معرفی و تجلیل می‌شوند. همچنین از هشت خانواده برتر با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبالغ نقدی تجلیل می‌شود؛ دو خانواده ۲ نفره (با اهدای ۶ میلیون ریال)، دو خانواده ۳ نفره‌ (با اهدای ۹ میلیون ریال)، دو خانواده ۴ نفره(با اهدای ۱۲ میلیون ریال) و دو خانواده ۵ نفر به بالا (با اهدای ۱۵ میلیون ریال) تجلیل خواهد شد.

اختتامیه‌ نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به جز سطح ملی، با هدف تقویت انگیزه فردی و منطقه‌ای، از ابتدای مردادماه در ۱۷۴ شهرستان در سطح کشور نیز در حال برگزاری است. بر این اساس ۸ نفر برگزیده در بخش فردی (به ازای هر رشته یک نفر) به تعداد کتابخانه‌های هر شهرستان و دو خانواده و یک کتابدار در هر شهرستان تقدیر می شوند و در مجموع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۷ هزار و ۱۸۹ برگزیده در سطح شهرستانی داشته است.