نخستین جشنواره نشان هد هد سفید به کار خود پایان داد/ گزارش تصویری
 

به گزارش لیزنا، کتابداران و داوران برگزیده کودک و نوجوان نخستین جشنواره هدهد سفید با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد و فریدون عمودزاده خلیلی دبیر نخستین جشنواره هدهد سفید مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

زینب زینلی از استان قم شهر دستجرد، وحید استوار از استان سیستان و بلوچستان شهر ایرانشهر و راضیه محمدقلی زاده از استان تهران شهر ری به عنوان کتابداران برگزیده نخستین جشنواره هدهد سفید مورد تقدیر قرار گرفتند. نخستین دوره اهدای نشان هدهد سفید با هدف تقویت جریان تألیف و حمایت از آثار ایرانی به ویژه کودکان و نوجوانان و تشویق پدیدآورندگان و مؤلفان و همچنین معرفی کتاب‌های تألیفی برگزیده در کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزار شد.

 

کتاب‌هایی که نشان هدهد سفید دریافت می کنند مجازند این نشان را که نشانه انتخاب کتاب از سوی مخاطبان کودک و نوجوان عضو کتابخانه‌های عمومی است، پشت کتاب‌ها درج کنند. همچنین این کتاب‌ها از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شکلی ویژه معرفی و در فهرست کتاب‌های ترویجی این نهاد قرار می گیرند.