انتصاب مهدی صباغ به عنوان مدیرکل منابع انسانی نهاد کتابخانه ها

 به گزارش لیزنا، جلسه معارفه مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد صبح روز ۱۰ شهریورماه با حضور علی متقی ، مشاور دبیرکل؛ اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ امین متولیان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی؛ محمدهادی ناصری طاهری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ فرشته اولیازاده، ذیحساب و مدیرکل امور مالی؛ لیلی هاشمی، مدیرکل فناوری اطلاعات؛ عباس نعمتی، مدیرکل حراست؛ هادی امیری، مدیرکل عمرانی؛ محمدهادی زرافشان، مدیرکل امور حقوقی؛ حجت اشرفی، مدیرکل بودجه و تشکیلات؛ سعید برزگری، مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد؛ باقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع و اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت ها و احمد وزیری در سالن جلسات ساختمان شماره یک نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: پس از اینکه یک سال از خدمات آقای امیر جهانگیری در نهاد بهره مند شدیم، مأموریت ایشان به دلیل عدم موافقت دستگاه مربوطه با تمدید ماموریت ایشان در خردادماه ۹۸ پایان یافت. حوزه منابع انسانی یکی از مهم ترین ارکان هر سازمان برای تحقق اهداف آن بوده و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. امروز از منابع انسانی با عنوان سرمایه یاد می شود. شیوه رفتار با نیروی انسانی و شیوه انجام امور به نحوی که در کوتاه ترین زمان دستگاه و سازمان به اهداف خود برسد، امروز به عنوان موضوعی علمی در دانشگاه های کشور تدریس می شود.

وی ادامه داد: از زمان شروع بحث اتمام مأموریت مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی، پیگیری های لازم برای یافتن فردی جامع الشرایط در این سمت آغاز و با رایزنی های انجام شده، مقرر شد از توان، تجربه و تخصص سید مهدی صباغ، که از کارکنان رسمی شهرداری تهران هستند، بهره مند شویم.

شفاعی ادامه داد: بر اساس جلسات برگزار شده با آقای صباغ و با آگاهی از ظرفیت های نهاد و همکاران در بخش منابع انسانی، امیدوارم که ان شاء الله آقای صباغ در دوره مدیریت خود منشأ اثر خواهند بود. به طور قطع معاونان و مدیران‌کل مجموعه نهاد، همکاری های لازم را خواهند داشت تا در سایه هم افزایی و همکاری، شاهد دستاوردهای مهمی باشیم.

در ادامه این جلسه امین متولیان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از خدمات انجام شده از سوی مدیران کل سابق و اسبق در این سمت، اظهار داشت: امید است حضور آقای صباغ در مجموعه نهاد منشأ برکت بوده و در انجام مأموریت خود موفق باشند.

سپس مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: منابع انسانی، حوزه ای است که تمامی مجموعه با آن در ارتباط هستند؛ تعامل معاونت توسعه با این بخش بیشتر است که ان شاء الله با تجربیات جناب آقای صباغ و الزامات و اقتضائات این حوزه، بتوانیم فضای خوبی ایجاد کنیم و مسیری که در حوزه نیروی انسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز شده، با سرعت و دقت بیشتر به سمت بهینه سازی و بهره مندی حداکثری از نیروی انسانی پیش رود. دوستان ما در ادارات مختلف معاونت توسعه، به ویژه اداره کل کتابخانه ها که بیشترین تعامل را با کتابداران دارد، حداکثر همراهی و همکاری را خواهند داشت تا امور بهتر از گذشته پیش رود.

وی ضمن تقدیر از خدمات مدیران پیشین این حوزه  بیان کرد: در این حوزه تعاملی شکل گرفته است که امیدواریم با حضور آقای صباغ تداوم یابد؛ قطعا در حوزه اداری نمی توان به همه پاسخ مثبت داد؛ اما می توان با برخورد خوب، کار را پیش برد و به خوبی پاسخگوی تمامی افراد شد. الحمدالله این ویژگی و سعه صدر در آقای صباغ وجود دارد و به انجام امور در نهاد کمک خواهد کرد.

در ادامه سید مهدی صباغ، مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی ضمن گرامیداشت ایام محرم، اظهار داشت: از حضور در جمع شما بسیار خرسندم و امید است بتوانیم دوستی ها و تجربیاتی جدید در کنار یکدیگر در این مجموعه داشته باشیم؛ امیدوارم بتوانم تجربه اندک خود را در خدمت دوستان قرار داده و از تجربه گرانقدر شما استفاده کنم.

وی ادامه داد: به درستی باید از حوزه منابع انسانی با عنوان سرمایه نیروی انسانی، یاد کرد. باید تلاش کنیم که رضایت نیروی انسانی را در مجموعه جلب کنیم. همانطور که  بیان شد، نمی شود همیشه به درخواست ها پاسخ مثبت داد اما تلاش می کنیم که حداکثر همکاری و تعامل را با مجموعه ها و پرسنل داشته باشیم به طوری که همکاران به مجموعه خود افتخار کنند. به اعتقاد من اینکه پرسنل شاغل در یک مجموعه، به سازمان خود افتخار کنند و به خوشنامی از آن یاد کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: مبنای کار خود را سه اصل مشورت و همکاری، تصمیم گیری همراه با تعامل،  و چارچوب قوانین می دانم و با همکاری تمامی دوستان در واحدهای مختلف امیدوارم بتوانیم در مجموعه نهاد موفق عمل کنیم.

در پایان این جلسه متن حکم انتصاب مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد قرائت شد که به این شرح است:

جناب آقای سید مهدی صباغ

با سلام

با توجه به حسن سابقه و تجربیات و توانمندی جنابعالی و به پیشنهاد معاون اداری مالی، به موجب این ابلاغ به عنوان مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و بهره گیری از تجارب خود و همکاری صمیمانه مجموعه کارکنان در انجام وظایف و مسئولیت های محوله موفق و مؤید باشید.

و من الله توفیق

دبیر کل