کتابخانه بابک اسدی در روستای آلیکوه افتتاح شد

 به گزارش لیزنا، آیین بازگشایی کتابخانه بابک اسدی روستای آلیکوه با حضور فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری؛ محمود کیانی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردل؛ حجت الاسلام و المسلمین مهرداد بهرامی، امام جمعه شهرستان؛ احمد فرهادی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ قاسم همتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل؛ رسول صفیان، رئیس اداره کتابخانه ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ مصطفی انصاری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان؛ حسین امانی، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اردل؛ فرزاد کریمی، دهیار روستای آلیکوه، اعضا شورای اسلامی روستا و جمعی از معتمدین، خانواده معظم شهدا و دوستاران کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان چهار محال و بختیاری، ضمن بیان اهمیت توجه به مناطق روستایی در بهره مندی از امکانات کتابخانه ای و نگاه عدالت محور به تمامی نقاط استان، اظهار داشت: تمامی تلاش ما این است که زمینه دسترسی به امکانات مناسب و به روز کتابخانه ای را برای همه مردم تسهیل و مسیر موفقیت فرزندان شایسته این مرز و بوم را هموار کنیم.

خلیل مقدم به سیاست های کلان اداره کل کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و افزود: ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و روستاهای واجد شرایط از اولویت های این اداره کل است و ان شاء الله با حمایت خیرین و پیگیری مسئولان، شاهد افزایش سرانه های کتابخانه ای در سطح استان باشیم.

وی به ضرورت تعمیر کتابخانه بابک اسدی روستای آلیکوه اشاره کرد و گفت: این کتابخانه نیازمند تعمیر و شاداب سازی بود و با عنایت به مشکلات متعدد، در اولویت پروژه های تعمیر و شاداب سازی کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت و خوشبختانه امروز شاهد بازگشایی آن هستیم.

در ادامه محمود کیانی، فرماندار شهرستان اردل ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از اقدامات عمرانی انجام شده در این کتابخانه، گفت: امکانات و منابع تزریق شده به این کتابخانه بسیار ارزشمند است.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردل افزود: با فراهم شدن زیرساخت های مناسب و امکانات به روز کتابخانه ای توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان، انتظار می رود استقبال همه مردم  از این کتابخانه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی روستا بیش از پیش باشد.

در ادامه مصطفی انصاری، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان اردل نیز به ارائه گزارش اقدامات عمرانی انجام شده در این کتابخانه پرداخت و رنگ آمیزی، تغییر سیستم روشنایی، سرامیک کاری کف ساختمان، ایزوگام، جداسازی بخش های مختلف کتابخانه و  تجهیز بخش کودک و نوجوان را از جمله اقدامات صورت گرفته در این کتابخانه عنوان کرد.

گفتنی است، کتابخانه بابک اسدی آلیکوه در زمینی به مساحت ۵۴۰ متر مربع و زیربنای ۱۴۰ متر مربع در سال۹۰ به صورت حق انتفاع از سوی دهیاری روستا به اداره کل کتابخانه های عمومی واگذار شد و با ۵۱۰۰ نسخه کتاب در بخش های مختلف به ارائه خدمت به ساکنان روستای آلیکوه  می پردازد؛ این کتابخانه پس از تعطیلی سه ماهه در آستانه روز جهانی کودک بازگشایی شد.