احداث کتابخانه عمومی استاندارد در گرمسار پیگیری‌می شود

 به گزارش لیزنا، حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به همراه حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی  شهرستان گرمسار به‌منظور بررسی شیوه های جذب مخاطب به کتابخانه، برگزاری برنامه‌های شاخص فرهنگی در کتابخانه‌ها و پیگیری برای احداث کتابخانه عمومی استاندارد در شهرستان گرمسار با غلام‌رضا کاتب، نماینده مردم شهرستان‌های  گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

غلام‌رضا کاتب، نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گرمسار بیان کرد: پیگیر احداث کتابخانه عمومی بزرگ و استانداردی در شهرستان گرمسار هستیم.

وی با اشاره به گسترش فعالیت شبکه‌های اجتماعی افزود: شبکه‌های اجتماعی، هیچ‌گاه جایگزین مناسبی برای کتاب نخواهند بود.

کاتب با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده از وضعیت کتاب و کتابخوانی شهرستان گرمسار گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب کمبودهای حوزه مطالعه کتاب و کتابخوانی را جبران کنیم.

وی با اشاره به سابقه دینی و مذهبی استان سمنان، گفت: مطالعه از بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنیم.

در ادامه حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت‌های متنوع فرهنگی شامل برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، نشست های کتاب‌خوان، کارگاه شعر و قصه گویی و رونمایی کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان در حال برگزاری است. برگزاری چنین برنامه هایی موجب جذب مخاطبان به محیط کتابخانه می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای افزایش گرایش مردم به مطالعه  تلاش شود، اظهار داشت: باید برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی بسترهای لازم فراهم شود.

شاکری با تاکید بر اینکه ایجاد یک کتابخانه بزرگ، مجهز و استاندارد حق مسلم مردم این شهرستان است، تاکید کرد: با تحقق این مطالبه بخشی از دغدغه ها در حوزه کتاب و کتابخوانی در این شهر مرتفع خواهد شد.