رونمایی از دومین دیوار کتاب در شهر لاهیجان

 به گزارش لیزنا، مراسم رونمایی از دومین المان کتاب شهر لاهیجان همزمان با آغاز بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و با حضور اسماعیل میر غضنفری، فرماندار لاهیجان؛ پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ مسئود کاظمی، شهردار لاهیجان؛ فاطمه فیلی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، جواد نجار تمیزکار، رئیس شورای اسلامی و اعضای این شورا، نویسندگان و فرهیختگان فرهنگی این شهرستان و اصحاب رسانه در بلوار مطهری لاهیجان رونمایی شد.

شهردار لاهیجان در مراسم افتتاح این دیوار کتاب، گفت: امروز در آستانه بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار دومین المان کتاب لاهیجان با ۵۲ عنوان کتاب از ۴۲ نویسنده قلم طلایی این  شهر با اعتبار ۴۸۰ میلیون ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری افتتاح می شود.

 مسعود کاظمی افزود: کتاب دروازه ای به سوی علم، معرفت، دانش و روشنایی بخش زندگی یکایک افراد بشر است و تلاش مدیریت شهر لاهیجان این است که اتفاقاتی را در این شهر رقم بزند که لاهیجان همیشه صدرنشین  و پیشتاز باقی بماند.

وی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شهرداری لاهیجان، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی شهر لاهیجان، با افتتاح المان کتاب، برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهر افزوده شد و نوید می دهیم که در تمام پارک های شهر کتابخانه ایجاد کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۲ آبان لاهیجان در سال ۵۷، گفت: موضوعی که ما را وا می دارد تا در این عرصه قدم بگذاریم، سفارش بزرگان دینی ما است و با توجه به اینکه صاحبان اندیشه و قلم این شهر در کشور زبانزد هستند، باید قدردانشان باشیم.

جواد نجار تمیزکار افزود: یکی از راه هایی که در این زمان با گسترش شبکه های مجازی، جهت افزایش علاقه شهروندان به مطالعه باید انجام شود، قراردادن عناوین کتاب ها در معرض دید است که با توجه به نامزدی لاهیجان به عنوان برگزیده پایتخت کتاب کشور، در این مسیر گام برخواهیم داشت.

در ادامه بهمن مشفقی، از پزشکان و نویسندگان پیشکسوت لاهیجان گفت: امیدوارم کتاب و کتابخوانی رونق بگیرد و موانع و کاستی های چاپ کتاب از بین برود تا مؤلفان و نویسندگان با فراغ خاطر به کتابت بپردازند.

در ادامه این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با حضور در کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با کتابداران این کتابخانه دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، لاهیجان یکی از نامزدهای انتخاب پایتخت کتاب ایران است و مدیریت شهری لاهیجان با نصب المان های کتاب، ایجاد کتابخانه های سیار در پارک ها و برگزاری جشنواره های مختلف برای فرهنگ سازی افزایش سرانه مطالعه کتاب در شهر لاهیجان تلاش می کند.