افتتاح فاز توسعه کتابخانه حاج ابراهیم مسعودی گوگانی

به گزارش لیزنا، مراسم افتتاح فاز توسعه کتابخانه حاج ابراهیم مسعودی گوگانی با حضور مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی؛ محمد اسماعیل سعیدی، نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی؛ یدالله اللهیاری، فرماندار شهرستان آذرشهر، اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و جمعی از خیرین و مردم شهر گوگان برگزار شد.

لزوم رفع کسری بودجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور

محمد ­اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تبریک بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، گفت: امروز شاهد همت والای خیرین در عرصه ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به ثمر رسیدن آن در افتتاح، توسعه، بهسازی و تجهیز کتابخانه ها هستیم که بسیار اتفاق مبارکی است.

سعیدی با اشاره به کسری بودجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات بودجه ای این نهاد و تعیین تکلیف منابع درآمدی آن عزم جدی وجود دارد و هر لایحه ای با این موضوع به مجلس آورده شود با قید فوریت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عجین شدن با کتاب و کتابخوانی حلال مشکلات جامعه است

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تاکید بر اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی زیربنای توسعه جوامع است، گفت: مطالعه باید در بین همه اقشار جامعه ترویج تا به یک فرهنگ و عادت مثبت تبدیل شود. عزت جامعه و حل مشکلات مختلفی که با آن مواجه است در گرو عجین شدن با کتاب و عادت به خواندن است.

وی افزود: هر جایی به توسعه و پیشرفت نیاز داشتیم چه در زمینه های تخصصی و چه در زمینه های عمومی حتی زمان انقلاب و جنگ تحمیلی به سمت کتاب رفتیم و بهترین و کوتاه ترین راه حل ممکن را با خواندن و مطالعه یافتیم.

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز آذربایجان شرقی و پروژه های کتابخانه ای خیرساز استان، گفت: فاز توسعه کتابخانه حاج ابراهیم مسعودی گوگانی در سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی و به متراژ ۵۸۰ مترمربع با حمایت مالی وراث حاج ابراهیم مسعودی گوگانی آغاز و در ادامه با کمک های مالی بنیاد برکت و اعتبارات تملک و دارایی کتابخانه های عمومی استان تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی افزود: فاز توسعه کتابخانه حاج ابراهیم مسعودی گوگانی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده و شامل بخش های سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش مطالعه پژوهشگران، بخش خدمات فنی، اتاق جلسات و نمازخانه است.