حضور هوشنگ مرادی کرمانی در جشن امضای کتاب «قاشق چای خوری»

به گزارش لیزنا، جشن امضای «قاشق چای خوری» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی با حضور نویسنده اثر؛ منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان؛ وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار داشت: حضور نویسندگان برجسته ملی در برنامه های فرهنگی باعث رواج بیشتر کتابخوانی می شود.

وی ادامه داد: هوشنگ مرادی کرمانی دنیای خاطرات کودکی را رقم زده است و آثاری چون مهمان مامان و قصه های مجید از جمله این خاطرات فراموش نشدنی و ماندگار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به راهبرد جدی کتابخانه های عمومی درباره اجرای فعالیت های مهم و اثر گذار گفت: دعوت از نویسندگان ملی باعث اشتیاق و میل مردم به کتاب می شود.

در ادامه هوشنگ مرادی کرمانی اظهار داشت:هیچ کجا در جهان پیدا نمی شود که بهتر از ایران بتوانید در آن راحت نفس بکشید، ایران خانه من است و همه چیز را در ایران یاد گرفتم.

 خالق قصه های مجید تصریح کرد: باید یاد بگیریم که هر کس هرکجا کار خوبی کرد آن را تحسین کنیم. در کشور ما به آموزش زبان مادری اهمیت نمی دهند و من موافق آموزش زبان مادری در مدارس هستم. زبان اقوام باید در مدارس تدریس شود. زبان های محلی باید در مدارس آموزش داده شود و ضرورت تصحیح فرهنگ کتابخوانی در ایران احساس می شود.

مرادی کرمانی افزود: یکی از افتخارات من این است که کودکان و نوجوانان کتاب های مرا می خوانند.

وی با بیان اینکه قصه انسان را از مرگ نجات می دهد، یادآور شد: قصه قدیمی ترین و ماندگارترین چیزی است که در ظرف سینما ریخته می شود. قصه، اولین مأنوس انسان و میهمان همیشگی بشر بوده و هست.

مرادی کرمانی ادامه داد: «قاشق چای خوری» آخرین اثر من است و با آن از دنیای نویسندگی خداحافظی می کنم.

وی گفت:به دلیل بالا رفتن سن و مشکلات جسمی قادر به ادامه نویسندگی نیستم، بنابراین «قاشق چای خوری» آخرین اثر من است و بعد از آن قلم را می بوسم و از دنیای نویسندگی خداحافظی می کنم.

مرادی کرمانی با اشاره به استقبال مردم از این مراسم، یادآور شد: حضور خانواده ها و بانوان در این برنامه بیانگر عشق و علاقه آنان به کتاب و کتابخوانی است. مهر و محبت دوستداران کتاب در خوزستان باعث شد تا به این استان سفر کنم.