کد خبر: 40487
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 آذر 1398 - 13:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به میزبانی کتابخانه‌ جامع وکیلی زارچ ؛

کتاب‌‌ «مروارید هور» به نقد کشیده شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
کتاب «مروارید هور» نوشته راضیه ابوترابی، نویسنده زارچی همزمان با هفته بسیج و با حضور جمعی از اعضای کتابخانه‌ جامع وکیلی زارچ، نقد شد.
کتاب‌‌ «مروارید هور» به نقد کشیده شد

به گزارش لیزنا، در نشستی با حضور عباسعلی سرداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از اعضای پایگاه بسیج خوهران حضرت ام‌البنین(س) و کتابداران و اعضای کتابخانه جامع وکیلی زارچ، کتاب «مروارید هور» اثر راضیه ابوترابی در این کتابخانه نقد و بررسی شد.

در ابتدای این نشست، سرداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زارچ، به بیان نکاتی درباره نشست‌های نقد کتاب پرداخت و هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را ایجاد فضای گفتگو و تفکر با محوریت کتاب‌های مفید عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه حضور در این‌گونه جلسات، ذائقه نویسندگی و میل به مطالعه را در فرد تقویت می‌کند، تداوم این نشست‌ها را موجب تعالی و ارتقای فرهنگ مطالعه دانست.

در ادامه این جلسه، راضیه ابوترابی، نویسنده کتاب و خواهر شهید محمدکاظم ابوترابی گفت:  ۲۰ سال پس از شهادت برادر سعی در جمع‌آوری خاطرات شهید کردم و حاصل این تلاش، کتاب «مروارید هور» شد.

وی ادامه داد: این کتاب شامل بخش‌های زندگینامه، دست‌نوشته‌های شهید، دل‌نوشته‌های خواهر شهید و خاطرات دوستان و شماری از عکس‌های  شهید ابوترابی در جبهه است.

جمعی از حاضران این نشست ادبی نیز در دو بخش جداگانه به نقد و تحلیل محتوایی کتاب و همچنین بررسی نکات ظاهری اثر پرداختند و نظرات خود را در خصوص طرح جلد، صفحه‌آرایی و عنوان کتاب مطرح کردند.

حاضران همچنین در نقدهای خود ابعاد کتاب، شیوه نگارش و ادبیات نویسنده را مناسب دانستند.

گفتنی است، کتاب «هور در مروارید» نوشته راضیه ابوترابی، در سال 1392 توسط انتشارات «مرکز چاپ و نشر ساعس ناجا» چاپ و روانه بازار نشر شد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: