به میزبانی کتابخانه‌ جامع وکیلی زارچ ؛
کتاب‌‌ «مروارید هور» به نقد کشیده شد

به گزارش لیزنا، در نشستی با حضور عباسعلی سرداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از اعضای پایگاه بسیج خوهران حضرت ام‌البنین(س) و کتابداران و اعضای کتابخانه جامع وکیلی زارچ، کتاب «مروارید هور» اثر راضیه ابوترابی در این کتابخانه نقد و بررسی شد.

در ابتدای این نشست، سرداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زارچ، به بیان نکاتی درباره نشست‌های نقد کتاب پرداخت و هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را ایجاد فضای گفتگو و تفکر با محوریت کتاب‌های مفید عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه حضور در این‌گونه جلسات، ذائقه نویسندگی و میل به مطالعه را در فرد تقویت می‌کند، تداوم این نشست‌ها را موجب تعالی و ارتقای فرهنگ مطالعه دانست.

در ادامه این جلسه، راضیه ابوترابی، نویسنده کتاب و خواهر شهید محمدکاظم ابوترابی گفت:  ۲۰ سال پس از شهادت برادر سعی در جمع‌آوری خاطرات شهید کردم و حاصل این تلاش، کتاب «مروارید هور» شد.

وی ادامه داد: این کتاب شامل بخش‌های زندگینامه، دست‌نوشته‌های شهید، دل‌نوشته‌های خواهر شهید و خاطرات دوستان و شماری از عکس‌های  شهید ابوترابی در جبهه است.

جمعی از حاضران این نشست ادبی نیز در دو بخش جداگانه به نقد و تحلیل محتوایی کتاب و همچنین بررسی نکات ظاهری اثر پرداختند و نظرات خود را در خصوص طرح جلد، صفحه‌آرایی و عنوان کتاب مطرح کردند.

حاضران همچنین در نقدهای خود ابعاد کتاب، شیوه نگارش و ادبیات نویسنده را مناسب دانستند.

گفتنی است، کتاب «هور در مروارید» نوشته راضیه ابوترابی، در سال 1392 توسط انتشارات «مرکز چاپ و نشر ساعس ناجا» چاپ و روانه بازار نشر شد.