به میزبانی کتابخانه حضرت زهرا(س)؛
کتاب «جای خالی سلوچ» نقد شد

به گزارش لیزنا، نشست نقد و بررسی کتاب «جای خالی سلوچ» اثر محمود دولت‌آبادی به میزبانی کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) یزد و با حضور احسان عابدی، رئیس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمع از اعضا و علاقه‌مندان به کتاب برگزار شد.

عابدي، رئیس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و منتقد برنامه اظهار داشت: كتاب «جاي خالي سلوچ» یک نمونه شاخص و عالی در امر داستان‌نویسی توصیفی است که خالق كتاب با تسلط بر حوزه داستان تمام زوايا و موارد توصيفي را به شكلي منحصر به فرد ارائه کرده است و سبب می‌شود خواننده داستان را تا انتها دنبال کند.

حسين بماني، مسئول كتابخانه حضرت زهرا(س) نیز با تشكر از همكاري و همدلي اعضا و فعالان عرصه کتابخوانی، يكي از رسالت‌هاي كتابخانه‌هاي عمومي را اجراي برنامه‌هاي متنوع در حوزه كتاب و كتابخواني براي جذب مخاطبان و بسترسازي براي مطالعه مفيد برشمرد و اجراي برنامه‌هايي نظير بررسي متون ادب فارسي، نشست‌هاي كتاب‌خوان و نقد و بررسي كتاب را در همين راستا ارزيابي كرد.

در بخش دیگری از نشست، حاضران دیدگاه‌های خود را در خصوص کتاب بیان کردند.

زيبايي‌هاي وصف شده در كتاب و نكته‌بيني‌هاي خاص نويسنده، از نقاط مثبت کتاب بود که به آن اشاره شد. 

منتقدان همچنین وجود طبقات اجتماعي، نوع خوراك و پوشاك و درگيري‌هاي بین افراد روستا به خاطر مشكلات مالي و معيشتي را از نقاط منفی کتاب برشمردند.

گفتنی است، کتاب «جای خالی سلوچ» يك رمان اجتماعي است كه در برگيرنده بخشي از تاريخ ايران قبل از انقلاب اسلامی است و حوادث آن در يك روستاي دورافتاده اتفاق مي‌افتد. رویدادهایی همچون اصلاحات ارضي و مشكلات روستاییان کشور در دوران طاغوت، دستمایه بخش‌هایی از این داستان قرار گرفته است.