استاندار خوزستان؛
اختصاص 12 میلیارد ریال برای بهسازی کتابخانه های عمومی در خوزستان

به گزارش لیزنا، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان با حضورغلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان؛ منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان؛ محمد صادق کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، عبدالله حسینی،مدیر کل امور روستایی و دهیاری های استانداری خوزستان؛ سعید رضوانی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان؛ حجت الاسلام طباطبایی، رئیس حوزه هنری استان خوزستان؛ کوروش مودت، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان؛ وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان؛مرتضی جمشیدی، معاون فرهنگی ارشاد اسلامی؛ رضا کیانی مشاور هنری استاندار خوزستان؛ شگرالله کلاه کج دستیار جوان استاندار خوزستان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و اهالی رسانه ها در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

در این جلسه، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: اگر معرفت و آگاهی در جامعه نباشد خرافه گسترش پیدا می کند. در عصر کنونی با وجود ابزارهای ارتباطی و ظهور امکانات تکنولوژی ارتباطات گسترده شده است  و اطلاعات با سرعت بین سطوح مختلف جامعه منشتر می شود و اینجاست که اگر آگاهی نباشد اطلاعات و اخبار غلط بصورت خرافه در بین مردم رواج  پیدا میکند و تشخیص اطلاعات درست از غلط سخت می شود.

شریعتی با اشاره به گسترش فعالیت های کتاب محور در جامعه و  آثار و برکات ارزنده ای آن گفت: آن چیزی که آگاهی می بخشد و دانش انسان و جامعه را بالا می برد و از گسترش اطلاعات غلط جلوگیری می کند مطالعه و خواندن است. این خواندن معرفت و آگاهی را بالا می بردو جامعه را به سمت تمدن سازی  و پویایی و تعالی سوق می دهد و مدارای اجتماعی ، مردم داری در جامعه نهادینه می شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: سیاست ما توسعه حوزه زیرساخت های کتابخانه های عمومی چه بصورت فیزیکی و چه در دنیای مجازی است و هدف اصلی از این کار هم جلب و جذب غیرمستقیم مردم به حوزه مطالعه است.

او افزود: در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بر افزایش سرانه مطالعه و اختصاص بودجه برای راه اندازی کتابخانه دیجیتال در شورای برنامه ریزی استان تاکید  کرد.

شریعتی اظهار داشت: تعمیر و بهسازی کتابخانه مرکزی خوزستان بعنوان یک پایگاه اطلاعاتی مهم و اثر گذار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان ابراز امیدواری کرد و گفت: برگزاری جلسات انجمن‌ در سطح استان باعث بالا رفتن سرانه و حل مشکلات حوزه کتابخانه ها می شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته اعتبارات لازم برای احداث، تکمیل و تجهیز در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفت و امسال نیز مبلغ 12 میلیارد میلیون ریال نیز برای بهسازی کتابخانه های عمومی در شهرستان ها اختصاص خواهد یافت.

منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان  با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها در  بیست  و هفتمین  دوره  کتاب و کتابخوانی  در سال 98 گفت: بیش از 869 برنامه های فرهنگی، علمی، اجتماعی و ... در قالب نشست  های تخصصی و عمومی، مسابقات و .. در سطح کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد و ۳ باب کتابخانه در مناطق محروم استان نیز افتتاح شد.

وی با اشاره به برنامه های آتی کتابخانه های عمومی تا پایان سال 99 عنوان کرد: برگزاری ۴۲ برنامه در سراسر شهرستان‌های خوزستان در زمینه افزایش سواد رسانه ای، سواد حقوقی، سواد سلامت و سواد اخلاقی برای شهروندان، ۳۹۳ برنامه ترویج فرهنگ کتابخوانی در قالب نشست و کارگاه،  ۴۲ برنامه ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست (طبیعی، انسانی و حیوانی) در قالب نشست و کارگاه، یکهزار و ۱۵۴ برنامه مشاوره تخصصی در کتابخانه‌های عمومی استان برای کاربران، ۳۹۳ برنامه و فعالیت مناسبتی به صورت مشارکتی در کتابخانه‌های عمومی و برگزاری یکهزار و ۳۸ نشست کتاب خوان کتابخانه‌ای در کتابخانه‌های عمومی از جمله برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی تا پایان سال 99 خواهد بود.

منصور کوهی رستمی، طرح و تصمیم گیری در خصوص کتابخانه دیجیتال و بهسازی کتابخانه مرکزی استان و طرح غنی سازی منابع بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی را از دیگر برنامه‌های در دستورکار این جلسه عنوان کرد.

همچنین در این جلسه منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گزارشی از کتابخانه‌هایی که در سال جاری افتتاح شده اند و همچنین کتابخانه‌هایی که مقرر شده تا پایان امسال افتتاح شوند، ارائه کرد.