کد خبر: 23516
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 فروردين 1395 - 09:31

داخلی

»

اخبار کتاب

«کودک، داستان و تفکر انتقادی» روی پیشخوان کتابفروشی ها

کتاب «کودک، داستان و تفکر انتقادی» نوشته‌ی لیلا مکتبی‌فرد با مقدمه‌ی عباس حُری از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه‌ی بازار نشر شد.
«کودک، داستان و تفکر انتقادی» روی پیشخوان کتابفروشی ها

 

به گزارش لیزنا، این کتاب در هشت فصل به مباحث مختلفی مانند تفکر، کودک و تفکر، انواع تفکر، تفکر انتقادی، تفکر انتقادی در داستان‌های کودکان، داستان‌ها چگونه به پرورش تفکر انتقادی در کودکان کمک می‌کند؟ و ردپای تفکر انتقادی در داستان‌های تالیفی ایرانی برای کودکان و نوجوانان پرداخته است.


در ابتدای مقدمه‌ی مرحوم دکتر حری در این کتاب آمده: تفکر جریانی است که می‌توان برای آن مراتبی برشمرد و هر مرتبه دارای خصلت‌هایی است که آن را از مراتب دیگر متمایز می‌کند. این مراتب عبارتند از تفکر انتقادی، تفکر خلاق، تفکر منطقی مبتنی بر معیارهای پذیرفته شده و مورد قبول و اجماع اهل نظر؛ تفکر انتقادی مرحله‌ای والاتر است که مفروضات را مورد تامل قرار می‌دهد و تفکر خلاق به ارائه‌ی راه حل‌هایی می‌پردازد که ممکن است در مرحله نخست جایگاهی نیافته و مقبول نیفتاده باشد.


کتاب «کودک، داستان و تفکر انتقادی» برای گروه سنی اولیا و مربیان در 144 صفحه همراه با منابع، واژه‌نامه، نمایه و پیوست‌ها با شمارگان 3هزار نسخه و قیمت 12هزار تومان به چاپ رسیده و در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی کانون در سراسر کشور عرضه می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: