کد خبر: 23965
تاریخ انتشار: جمعه, 17 ارديبهشت 1395 - 17:16

داخلی

»

اخبار کتاب

«کتابشناسی یغمای جندقی» منتشر شد

کتاب «کتابشناسی یغمای جندقی» نوشته سید علی آل داوود از سوی انتشارات خانه کتاب در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با تخفیف 30 درصد عرضه می شود.
«کتابشناسی یغمای جندقی» منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب «کتابشناسی یغمای جندقی» متضمن معرفی تمام آثاری است که درباره یغمای جندقی (1196-1276 ق) یکی از نام آورترین سرایندگان این عهد تدوین شده است. در این کتاب افزون بر وصف نسخه های خطی دیوان یغما، مقالات و کتاب های مستقلی که درباره وی و فرزندانش پدید آمده نیز معرفی شده اند.

 

در پیش گفتار این کتاب که به قلم مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب نوشته شده، آمده است:

«غوطه ور شدن در آثار بزرگان سعادتی است وصف ناشدنی که ورود به این لذت با مطالعه کتابشناسی ها است. مطالعه کتابشناسی ها نیز دست کمی از آن لذت عظیم ندارد. بسیاری کتابشناسی ها را منابع اولیه تحقیقات و پژوهش ها می دانند و عمدتا مانند کتاب های مرجع با آنها رفتار می شود و حال آنکه کتابشناسی ها با رویکردهای مختلفی نوشته می شوند و البته برخی صرفا کارکرد کتاب های مرجع را داشته و دارند اما کم نیستند کتابشناسی هایی که به علت ذوق و اطلاعات نویسنده آن چنان نوشته شده اند که علاوه بر مرجعیتشان با نگاهی تاریخی، محتوایی و علمی لذت و نگاهی متفاوت برای خوانندگان آن آثار دارند.... ».

 

این کتاب در ده بخش تدوین شده است. «نسخه های خطی آثار یغمای جندقی»، «نسخه های خطی آثار فرزندان و فرزندزادگان یغما»، «یغما در جنگ ها و مجموعه های خطی»، «رساله ها و پایان نامه های دانشگاهی درباره یغما»، «آثار چاپ شده یغما و فرزندانش»، «مقالات و نوشته های پژوهشی»، «سرگذشت برخی از نسخه های خطی»، «چند مقاله در سرگذشت یغما و تحلیل اشعار او»، « تصاویر شامل تصویر نقاشی یغما» و « منابع و فهرست ها» بخش های این کتاب را شامل می شوند.

 

این کتاب نوشته سید علی آل داوود در 300 صفحه و به شمارگان هزار نسخه به قیمت (گالینور 20 هزار تومان و شومیز 15000 هزار تومان) از سوی موسسه خانه کتاب در بیست و نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.

 

انتشارات خانه کتاب در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کتاب های خود را با تخفیف 30 درصد عرضه می کند. علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب ها به غرفه موسسه خانه کتاب واقع در سالن ملل مراجعه کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: