کد خبر: 24368
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 خرداد 1395 - 12:37

داخلی

»

خبردان

موزه عروسک‌های ملل برترین موزه سال 95

همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی و یکصدمین سالگرد افتتاح موزه ملی از موزه داران برتر در تالار موزه ملی تقدیر شد.
موزه عروسک‌های ملل برترین موزه سال 95

به گزارش لیزنا، در این مراسم که با هفتادمین سالگرد ایکوم جهانی همراه بود، هانس مارتین هینس، ریاست ایکوم جهانی نیز حضور داشت و جوایز موزه داران برتر از سوی این مقام مسئول به مسئولین موزه‌ها تقدیم شد.

 

مراسم انتخاب موزه‌های برتر توسط داوران کمیته موزه‌ها (ایکوم) غروب ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ در موزه ملی ایران در دو بخش موزه‌های خصوصی و موزه‌های دولتی برگزار شد. موزه عروسک‌های ملل با توجه به برگزاری تعداد ۲۳ کارگاه آموزشی با هدف شناساندن فرهنگ ایران و جهان درفضای موزه و همچنین کارگاه‌هایی با مشارکت سازمان‌های دیگر ازجمله "کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان"، "خانه قصه و افسانه موسسه پژوهشی کودکان دنیا"، "سازمان فرهنگی هنری شهرداری استان قزوین"، "سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان"، "موسسه فرهنگی هنری شاخه استان هرمزگان" و.... توانسته است تعداد ۲۴۶۵ نفر از گروه کودک، نوجوان و بزرگسال را تحت آموزش قرار دهد و بدین سبب جایزه موزه برتر سال در شاخص آموزش را دریافت نماید.

 

همچنین موزه عروسک‌های ملل در سال ۱۳۹۴ در قالب تورهای گروهی مدارس و مهدکودک‌ها و مراکز آموزشی و تورهای انفرادی خانواده‌ها و دیگر افراد علاقه مند بالغ بر ۸۰۰۰ بازدیدکننده کودک، نوجوان و بزرگسال در شهر تهران و بیش از ۱۰۵۰۰۰ بازدید کننده از موزه سیار عروسک‌های ملل در شهر قزوین داشته است. برهمین اساس بنا به رأی کمیته داوران ایکوم، موزه عروسک‌های ملل به عنوان موزه برتر سال در شاخص بیشترین بازدید کننده معرفی شد و جوایز خود را از ریاست ایکوم جهانی دریافت کرد.

 

لازم به ذکر است که موزه عروسک‌های ملل در سال ۱۳۹۴ از سوی ایکوم در دو شاخص آموزش و پژوهش به عنوان موزه برتر در بخش خصوصی مورد تقدیر قرار گرفت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: