کد خبر: 20318
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 تیر 1394 - 22:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه ریزی برای کتاب و کتابخوانی در برنامه های رادیو و تلویزیون

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بر ضرورت برجسته کردن اقدامات مهم فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ کتابخوانی در برنامه های رادیو و تلویزیون  تاکید کرد.
برنامه ریزی برای کتاب و کتابخوانی در برنامه های رادیو و تلویزیون

 

به گزارش لیزنا، مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان جهت تولید برنامه های کتاب محور در صدا و سیما با صادق مقدسی مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران دیدار و گفتگو کرد.

 

عمرانی در این دیدار با اشاره به وضعیت نامطلوب تبلیغ کتاب و کتابخوانی در رسانه ملی، خواستار توجه ویژه به این حوزه شد تا کتاب و کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ غنی به بخش مهمی از زندگی مردم وارد شود.

 

وی افزود: کار فرهنگی در طولانی مدت جواب می دهد و صدا و سیما در تحقق آن نقش مهمی خواهد داشت.

 

عمرانی با اشاره به آغاز طرح جدید نهاد کتابخانه های عمومی با عنوان «کتابخوان» که طی آن کتابخوانان حرفه ای گرد هم می آیند و کتاب های خوب را معرفی می کنند، اظهار داشت: این طرح یک فرصت برای تبلیغ مناسب کتاب در رادیو و تلویزیون است.

 

مقدسی مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران نیز ترویج فرهنگ مطالعه مفید را یک وظیفه سازمانی در رسانه ملی دانست و اذعان نمود: اقدامات فرهنگی مناسب بویژه فعالیت هایی که مربوط به ترویج کتابخوانی باشد باید بصورت برجسته در رادیو و تلویزیون تبلیغ شود.

 

وی وضعیت کتابخوانی در کشور را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: رسانه ملی حامی و پشتیبان نهاد کتابخانه های عمومی در تبلیغ و اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی مربوطه خواهد بود.

 

مدیرکل صداوسیمای مازندران با بیان اینکه باید با برنامه ریزی یک استراتژی سالیانه را برای انتقال جزئیات فرهنگ سازی طراحی کرد، اظهار داشت: اطلاع رسانی دغدغه ها و اقدامات نهادهای فرهنگی سبب ایجاد امید در مردم می شود چراکه متوجه می شوند مسئولین در حوزه های مختلف فرهنگ در حال کار و تلاش هستند.

برچسب ها :
کتابدار مازندران
|
Iran
|
1394/04/04 - 18:53
5
3
درود
جناب عمراني، ما بي صبرانه منتظر تغيير روساي ادارات شهرستان هستيم...
وضع اصلا قابل تحمل نيست و همه زحمات ما کتابداران به هدر مي رود....
کتابداران
|
Iran
|
1394/04/04 - 11:42
0
8
مدیر کل محترم کتابخانه های عمومی مازندران ، سلام
تغییرات معاونت ورئیس اداری مالی اداره کل کتابخانه های استان مازندران از مهمترین دغدغه های کتابداران این استان می باشد . باتشکر
کتابداران مازندران
|
Iran
|
1394/04/04 - 09:49
0
6
جناب آقای عمرانی ، مدیرکل محترم کتابخانه ها ی مازندران ، سلام علیکم
ما کتابداران استان مازندران از انتصاب شما بسیار بسیار خرسند گشتیم امیدواریم که نگاهی خوب به وضعیت ما داشته باشید تا ما نیز مانند کتابداران استان های دیگر از حق بهره وری و اضافه کاری و حق ماموریت و... برخوردار شویم تا باری از مشکلات ما کم گردد ، امیدداریم که همکارانتان در ستاد اداره کل برروی شما تاثیر منفی نگذارند و شما بتوانید همانند استان قم خدمات ارزنده ای را به جامعه فرهنگی مازندران ارائه نمائید .به امید گشایشی درامورات کتابداران
پاسخ ها
کتابدار قمی
| Iran |
1394/04/06 - 10:12
همانند استان قم رو خوب اومدی.
ما که خیلی راضی هستیم.امیدوارم بهتر از این هم بشود.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: