کد خبر: 21844
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 آبان 1394 - 16:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

10 دوره‌ مشاوره كتابدار در سال 94

  دوره‌هاي آموزشي با عنوان «دوره آموزشي مشاوره كتابدار» توسط نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور برپا شده كه تا به حال در آن بيش از هزار كتابدار نقاط مختلف كشور آموزش ديده‌اند.
10 دوره‌ مشاوره كتابدار در سال 94

 

به گزارش لیزنا، مسئولان نهاد پس از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که صرف ارسال منابع به کتابخانه‌ها کافی نیست و کتابداران كشور که به عنوان نوک پیکان ارتباطی نهاد با مردم هستند باید با جریان‌های فکری، جریان‌های نشر، محتوای کتاب‌ها، نحوه برخورد با مردم و ارتباط‌گیری با مراجعه‌كنندگان آشنا شوند.

بر اساس همين بررسي‌ها، در يك سال و نيم گذشته دوره‌هاي آموزشي مشاوره كتابدار به منظور توانمندسازي بيشتر كتابداران برپا شد. تاکنون 8 دوره آموزشی در اين زمينه اجرا شده و بیش از هزار نفر از کتابداران در 24 استان تحت پوشش این دوره‌های آموزشی قرار گرفته‌اند.

گفتني است، طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده توسط نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، 2 دوره دیگر آموزشي تا پایان سال برگزار خواهد شد. قرار است کتابدارهایی که امکان مراجعه حضوری در دوره‌هاي آموزشي برایشان فراهم نبوده، به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی امکان بهره‌برداری از این دوره‌ها را به دست بياورند. 

برچسب ها :
یاسمن احمدیان
|
Iran
|
1394/08/27 - 07:10
0
0
باسلام و عرض ادب
میخواستم سوال کنم که آیا اینجانب که دانش آموخته رشته کتابداری هستم ،میتوانم در کلاسهای مشاوره حضور داشته باشم ؟ زیرا بسیار علاقمندهستم که اطلاعات خود را دراین زمینه ها بالا ببرم .
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: