کد خبر: 23075
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 اسفند 1394 - 17:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست مسئولان نهاد با اعضای فعال کتابخانه‎های تهران

نشست صمیمی مسئولان نهاد با اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان تهران، با حضور محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد برگزار شد.
نشست  مسئولان نهاد با اعضای فعال کتابخانه‎های تهران

 

به گزارش لیزنا، نخستین نشست صمیمی  مسئولان نهاد با اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی آسیا، اشرفی اصفهانی، نظامی گنجوی، چمران و فاطمه (س)، 3 اسفند ماه با حضور محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها وکتابخوانی؛ سکینه‌خاتون مهدیان‌پور مشاور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر‌کل فرهنگی، علی رمضانی، مدیر‌کل منابع؛ اصغر گودرزی، معاون امور کتابخانه‌ها و تنی چند از مسئولان نهاد و کتابخانه‌های عمومی شهر تهران در سالن جلسات کتابخانه حضرت فاطمه‌(س) برگزار شد.

 

هدف از تشکیل این جلسه، که به درخواست معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد انجام شد، گفتگوی رو‌ در رو با مراجعین کتابخانه‌ها، شنیدن بی‌واسطه انتظارات آنها از شیوه خدمات‌دهی در کتابخانه‌های عمومی و ارزیابی میزان رضایتمندی آنان از منابع، فعالیت‌های فرهنگی، ترویجی و خدمات کتابخانه‌ای بود.

 

در ابتدای جلسه محمد اله‌یاری به معرفی نهاد کتابخانه‌ها و فعالیت‌های آن پرداخت و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 2 هزار و 200 کتابخانه دارد که از این تعداد 38 باب کتابخانه در شهر تهران و در مجموع 140 باب کتابخانه در سطح استان تهران به ارائه خدمات می پردازند.

 

در ادامه اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درباره کتابخانه‌ها و فعالیت‌های آنها پرداختند؛ توجه به امور رفاهی کتابداران،‌ تهیه فهرستی از کتاب‌های پر مخاطب و خواندنی در حوزه‌های موضوعی مختلف، تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌ها و نشریات روزآمد، غنی‌سازی منابع بخش کودک، جمع‌آوری نظرات اعضاء پیرامون منابع خوانده شده، خرید منابع علمی و تخصصی، خرید کتاب‌های طنز، ارتباط با تمامی ناشران و خرید مجموعه‌های مشهور، برگزاری کلاس‌های شاهنامه‌خوانی و سعدی‌خوانی در کتابخانه، صحافی مجلات و روزنامه‌ها، عدم وجین کتاب‌های قدیمی و ایجاد مرکزی برای فروش آنها و ... برخی از موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

در پایان این نشست معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، ضمن تشکر از حضور اعضاء، جهت پیگیری و رسیدگی به پیشنهادات اعضا قول مساعد داد و گفت: انشاءالله پس از بررسی تک تک موارد نتایج از طریق  مسئولان کتابخانه‌‎ها ارائه خواهد شد.

برچسب ها :
انجمن
|
iran
|
1394/12/09 - 15:22
1
0
باسلام کاش کتابداران روستایی استان تهران مشکل مرخصی ماکتابداران روستایم باعنایات دبیرکل محترم درمیان بگذارن
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: