کد خبر: 24139
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 ارديبهشت 1395 - 22:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از کتاب انتخاب آگاهانه برای زندگی عاشقانه

از کتاب انتخاب آگاهانه برای زندگی عاشقانه نوشته علیرضا ایزدپور و لیلا شاه حسینی در کتابخانه عمومی شهید فهمیده شهرستان آرادان سمنان رونمایی شد.
رونمایی از کتاب انتخاب آگاهانه برای زندگی عاشقانه

 

به گزارش لیزنا، علیرضا شاه حسینی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان در این جلسه اظهار داشت: بنیادهای عادت به مطالعه در خردسالی و نخست در خانواده شکل می گیرد.

 

وی تاکید کرد:عادت به مطالعه از دوران کودکی با اندکی صرف وقت به وسیله والدین و مربیان، معلمین امکان پذیر است و این امر به یک عادت خوب تبدیل شده و در تمام دوران زندگی باقی خواهد ماند.

 

علیرضا شاه حسینی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقدام و عمل بیان کرد: انشاءالله به برنامه ریزی و تلاش بتوانیم برنامه های موثر و عملی برای ترویج خواندن در استان و اینکه کتاب به بطن زندگی مردم  وارد شود، داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: در موضوع کتاب و کتابخوانی، اصل تربیت کتابخوان است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

علیرضا شاه حسینی از مردم فرهنگی استان دعوت نمود تا در اجرای بهتر و بیشتر کار های فرهنگی مشارکت داشته باشند.

 

افشار نادری، فرماندار شهرستان آرادان در این آیین با اشاره به اینکه چرا باید کتاب بخوانیم گفت: بی تفاوتی و بی میلی به مطالعه در جامعه، به رشد و توسعه کشور آسیب می رساند و این موضوع شایسته جامعه اسلامی نیست.


وی با اشاره به اینکه مطالعه و کتابخوانی در شادی و نشاط و انبساط فکری فرد و جامعه موثر است افزود: کتابخوانی در هم افزایی در بین مردم  و همچنین رونق و پیشرفت در جامعه تاثیر گذار است.

 

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آرادن بیان داشت :هیچ تمدنی بدون کتاب نیست، حتی در تمدن های اولیه و تمدن اسلامی، پایه و اساس هر تمدنی کتاب و به تبع آن مطالعه و کتابخوانی است و اگر به گذشته و تمدن خود رجوع کنیم دانشمندان و فرهیختگان و ائمه معصومین همه اهل کتاب و دانش بوده اند.

 

وی با تقدیر از مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان در خصوص برگزاری برنامه های رونمایی به منظور معرفی کتاب و همچنین تجلیل از نویسندگان بیان داشت: باید نیاز به مطالعه از طریق خانواده، مدرسه، دانشگاه و مسئولین در تک تک افراد جامعه ایجاد کنیم تا بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری بهتر عمل کنیم.

 

 نادری هم چنین از علیرضا ایزدپور، نویسنده توانای شهرستان تقدیر کرد و گفت: تلاش در نوشتن و تالیف کتابهایی با موضوع مهارت های زندگی برای کاهش ناهنجاری ها و اختلافات در بین خانواده ها موثر و قابل تحسین است.

 

علیرضا ایزدپور نویسنده کتاب انتخاب آگاهانه برای زندگی عاشقانه گفت: نگارش این کتاب با همکاری لیلا شاه حسینی به صورت تحقیق و پژوهش و استفاده از منابع معتبر در مدت سه سال به طول انجامید.

 

وی افزود: به منظور اجرای طرح کاهش طلاق این کتاب تالیف شده است که چهارمین کتاب با موضوع مهارت های زندگی است که به چاپ رسیده است.

 

ایزدپور با اشاره به محتوای این کتاب بیان داشت: می توان عاقلانه هم عاشق شد و  معانی و کاربرد انواع عشق در این کتاب آورده شده است.

 

محمد پهلوانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آرادان نیز گفت: کتاب در جامعه ما مهجور شده است  و این وظیفه ای سنگین بر دوش مسئولین امر کتاب امر گذارد. پهلوانی در پایان سخنانش از برگزاری برنامه های فرهنگی به صورت ماهانه در کتابخانه های عمومی شهرستان آرادان خبر داد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: