کد خبر: 24307
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 ارديبهشت 1395 - 17:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نخستین «پارک کتاب» استان همدان افتتاح شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از افتتاح نخستین «پارک کتاب» استان، در دبستان دخترانه شاهد این شهرستان خبر داد.
نخستین «پارک کتاب» استان همدان افتتاح شد

 

به گزارش لیزنا، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با اشاره به افتتاح پارک کتاب در دبستان دخترانه شهید صابریان رنجبر (شاهد)، عنوان کرد: طرح «پارک کتاب» با هدف استفاده بهینه از زمان دانش‌آموزان و  بهره‌گیری از فضای سبز مدارس در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

 

سعید محبیان با اشاره به اینکه "پارک کتاب" تلفیقی از پارک و کتابخانه است، ادامه داد: با وجود طبیعت بهاری و فضای دلنشین در محوطه مدرسه، می‌توان با قرار دادن برخی از امکانات کتابخانه‌ای قابل استفاده در فضای باز، کودکان را به سمت بهره‌گیری از منابع کتاب و کتاب‌خوانی سوق داد.

 

وی اضافه کرد: بهترین زمان آشنایی انسان با کتاب در سنین کودکی است و دانش‌آموزان تحت تاثیر چنین فضایی به طور قطع به کتاب خواندن علاقه پیدا خواهند کرد.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی همدان با تاکید بر اینکه باز کردن قفل ذهن و خروج آن از چارچوبی بسته از ویژگی بارز مطالعه کتاب است، ادامه داد: افراد اهل مطالعه، مردمی متفکر و اندیشمند هستند.

 

محبیان با اعلام این مطلب که در حال حاضر یکی از شاخصه‎های ارزیابی توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری میزان مطالعه و کتابخوانی است، یادآور شد: کشورهایی پیشرفته هستند که افراد متفکر بیشتری دارند.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به اینکه بانی اصلی طرح "پارک کتاب"، مدرسه شاهد بوده، گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی همدان این مدرسه را از لحاظ محتوایی و تامین منابع اطلاعاتی از جمله مجلات و کتب کودکان در رسیدن به هدف خود یاری داده است و فرآیند آماده شدن این پارک هشت ماه طول کشید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: