کد خبر: 16225
تاریخ انتشار: جمعه, 17 مرداد 1393 - 14:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گاهی دور گاهی نزدیک

من از جهان قصه‌ها می‌آیم

    میترا لبافی
من از جهان قصه‌ها می‌آیم

لیزنا (گاهی دور / گاهی نزدیک 92): میترا لبافی، خبرنگار: سفیدبرفی نامادری بدجنسی داشت که زشت بود و سیه‌چرده بود و آینه‌ ای داشت که از او حساب می‌برد. نامادری هر روز روبروی آینه می‌ ایستاد و می‌گفت: ای آینه! به من بگو! آیا در این جهان از من زیباتر کسی هست؟ و آینه می‌گفت: نه بانوی من. کسی نیست.

 

تا اینکه سفیدبرفی بزرگ شد و پا گرفت و برای خودش خانمی شد. یک روز آینه که اعصابش هم خرد بود رویه‌ اش را عوض کرد و شروع به راستگویی کرد: بله بانوی من! سفیدبرفی از شما زیباتر است .

 

نامادری کم‌کم شروع به حسادت کرد و باورهای دروغینش فروریخت. تصمیم گرفت سفیدبرفی را از سر راه بردارد. کسی را مامور کرد تا سفیدبرفی را بکشد. مامور که دلش سوخته بود سفید برفی را فراری داد. آینه هم ماجرا را لو داد. بالاخره نامادری تصمیم گرفت خودش دست به کار شود. روزی خودش را شبیه جادوگری درآورد و در حالی که سفیدبرفی در خانه هفت کوتوله پناه برده بود با سیبی زهرآگین او را به خوابی صدساله فروبرد....

 

سفیدبرفی هنوز در خواب است. شاهزاده هم آمد و او بلند نشد. هفت کوتوله هرروز بالای سرش زارزار گریه می‌کنند اما سفیدبرفی بلند نمی‌شود؛ خدا می‌داند که چه خوابی می‌ بیند. یا خواب همان چند روزی را که دور از قصر زن جادوگر خانه هفت کوتوله را آب و جارو کرد می‌ بیند یا خواب شاهزاده را می‌ بیند و خوابش را به بیداری در کنار شاهزاده ترجیح می‌ دهد یا خواب می‌ بیند که تمام درخت‌های سیب را از ریشه درآورده‌است... سیب‌هایی که در اصل زهرآگین هستند ..

 

یک منتقد ادبی: خیانت  بدجوری زیر دهان بعضی‌ ها مزه می‌کند. سیب سرخی است که همیشه باید در جیب راستشان باشد. اما ظاهراً پیام نویسنده این است که سیب سرخ زیردهان سفید برفی مزه نکرده است.

 

 

 

 

برچسب ها :
کتابدار ارومیه خوی
|
Iran
|
1393/05/19 - 19:26
0
2
خانم لبافی روز خبرنگار برای شما واهالی خبرنگاران مبارک
از شما خواهشمندیم که درباره گزارشی که درباره کتاب می پردازید یادی ازکتابدارنی نیز بکنید که هر چند با داشتن عشق به کتاب کارشان را با علاقه انجام می دهند ولی گرفتار های نیز دارند.ازشما می خواهیم گزارشی از وضعیت کتابداران نیز داشته باشید.
کتابدار
|
Iran
|
1393/05/19 - 17:58
0
1
خانم لبافی تو رو خدا یکبار از کتابداران و کتابخانه های شهر ری گزارش تهیه کنید. صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.
shahbazi
|
Iran
|
1393/05/19 - 09:57
0
2
خانم لبافی ایقد از کتاب گزارش میدین یه گزارش هم از ما کتابدارا بدین
محسن زين العابديني
|
Iran
|
1393/05/18 - 15:33
2
4
پيوند خبرنگار و كتاب پيوند مبارك و ريشه داري است.
پاينده باشيد.
كتابدار
|
Iran
|
1393/05/17 - 20:27
0
6
خانم لبافي روز شما وهمه خبرنگاران و مخصوصا خبرنگاران ليزنا مبارك .
کتابدار
|
Iran
|
1393/05/17 - 14:29
0
7
روزتون مبارک خانم لبافی.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: