کد خبر: 19692
تاریخ انتشار: دوشنبه, 07 ارديبهشت 1394 - 20:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

همایش

نخستین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات

«نخستین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات» در آبان ماه سال جاری توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران برگزار می شود.
نخستین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات

 

به گزارش لیزنا، انجمن کتابداری و اطلاع­ رسانی ایران «نخستین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات» در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

 

دکتر ابراهیم افشار زنجانی، دبیر علمی نخستین کنگره سالانه متخصصان علم اطلاعات، در مورد هدف و زمان برگزاری این کنگره گفت:  "به منظور برقراری پیوند علمی و حرفه­ ای بین پژوهشگران حوزه علم اطلاعات و کتابداران شاغل در کتابخانه­ ها و مراکز اطلاع­رسانی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع ­رسانی ایران این کنگره را با عنوان  «نخستین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات» در 6 و 7 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد کرد. امیدواریم این گردهمائی فرصتی برای ارائه تحقیقات تکمیل­ شده یا در دست اقدام و نیز بحث و تبادل نظر درباره تجربه­ های فعالان کتابداری و اطلا­ع­ رسانی باشد."

 

وی افزود: هدفهای ما  از یرگزاری کنگره اینهاست: 1) بازتاب دادن  پیشرفت­ های علمی در رشته مان و بحث و تبادل نظر درباره وضعیت آن است، 2)گفتگو و تبادل نظر درباره مشکلات جامعه کتابداران و دانشجویان و فارغ­ التحصیلان، 3) بازتاب دان دستاوردهای عملی کتابداران در کتابخانه ­ها و مراکز اطلاع­ رسانی، 4) آشنا شدن با مسائل عمومی کتابخانه­ ها و خدمات اطلاعاتی کشور، 5) هم‌اندیشی و مشاوره بین پژوهشگران، مدرسان، دانشجویان، کتابداران و مدیران."

 

 وی در مورد محورهای این کنگره بیان کرد: " این کنگره محور و موضوع خاصی را مدنظر قرار نداده است.  پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند در هر موضوعی که دغدغه اش را دارند، بنویسند. به همین مناسبت از واژه "کنگره" استفاده کردیم ( چیزی شبیه ایفلا در سطح ملی). ما با یک شعار کلی و تم اصلی برنامه را شروع می‌کنیم ولی آمادگی ایجاد گروههای مختلف و گروه بندی در نشستها را داریم . شعار اصلی امسال کنگره این است: اطلاعات و جامعه: خدمات کتابخانه ها، آرشیوها و موزه ها برای توسعه ملی.  

 

دکتر ابراهیم افشار درباره نحوه ارسال چکیده مقالات و مهلت ارسال آثار گفت: "علاقمندان می‌توانند چکیده مقاله خود را از طریق وبگاه کنگره با نشانی http://congress.ilisa.ir/ ارسال کنند. فرمت چکیده در وبگاه وجود دارد. مهلت ارسال چکیده تا تاریخ 26/2/1394خواهد بود. و البته در سایت انجمن و در بخش فراخوان می‌توانید تاریخهای اصلی و کلیدی این کنگره را به مرور ببینید."

 

دبیرعلمی کنگره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مقالات فقط مقالات پژوهشی خواهد بود یا مروری و ترویجی هم می‌ پذیرید بیان کرد: "هر مقاله و گزارشی که به قضاوت داوران  به اهداف بالا مدد برساند، ارزش دارد؛ چه ترویج ایده ای را دنبال کند، یا گزارش یک کار پژوهشی باشد، یا از تجربه حرفه ای ارزشمند (موفق یا ناموفق فرقی ندارد) یا مسئله و وضعیتی را روایت و تحلیل کند.

 

وی در پایان گفت: "توصیه ام این است که صرفا  دغدغه "تولید علم" در قالب مقالات "علمی- پژوهشی" رایج در مجلات مرسوم نداشته باشید و خود را به آنها محدود نکنید. بلکه با گزارش کردن تجربه های حرفه ای و تحلیل های ارزشمند و جاندار خود از دستاوردها و چالش هایتان، به کنگره ای که متعلق به شماست غنا ببخشید. امیدوارم این کنگره در فرصت های مناسب تکرار شود و مانند کنگره ایفلا بخشی از هویت حرفه ای ما را در سطح ملی تشکیل دهد و تریبونی شود برای در عرصه عمومی شنیده شدن صدای همة آن گروه از اعضای جامعة حرفه ای که سخنی برای گفتن دارند."

برچسب ها :
پریاقهرمانی.
|
Iran
|
1394/07/18 - 10:16
0
0
سلام عرض ادب خسته نباشیدمنم دانشجویه ی رشته علم اطلاعات کارشناسی دانشگاه شهیدمدنی بسیارخوشحال شدم ازشنیدن این خبر.خسته نباشیدمیگم به کسانی که این کنگره روربرگزارکردن وبرایشان موفقیت .سلامتی دراین زمینه خواستارم.
کتابدار
|
Germany
|
1394/02/30 - 10:40
0
0
سلام . با توجه به تمدید مهلت ارسال چکیده آیا امکان ویرایش و تصحیح چکیده های ارسالی خودمون هست ؟
بنده مرتکب اشتباهی شده و چکیده اصلاح نشده ام رو فرستادم . لطفا امکان تغییر و تصحیح چکیده هامون رو تا تاریخی که مهلت ارسال چکیده هست رو فراهم کنید . با تشکر
سمانه نسیمی
|
Iran
|
1394/02/26 - 23:54
0
0
لطفا تاریخ ارسال چکیده را تا 28اردیبهشت تمدید کنید
کتابدار
|
Iran
|
1394/02/23 - 07:56
0
3
لطفا تاریخ ارسال را تمدید کنید و اطلاع رسانی وسیع تری توسط خود نهاد برای این کنگره انجام دهید مطمئنا کتابداران بسیاری هستند که خواستار شرکت در این همایش هستند
کتابدار
|
Iran
|
1394/02/15 - 10:49
0
4
بنده هم درخواست دارم تاریخ ارسال چکیده را تمدید نمایید . ما دانشجویان مشغول امتحانات میان ترم و البته کارهای کلاسیمان هستیم . اگر تا این حد که میفرمایید مشتاق چنین گردهمایی هایی هستید ، لطفا به ما دانشجویان هم مهلت بدهید . با تشکر
کتابدار
|
Iran
|
1394/02/14 - 16:39
1
6
لطفا تاریخش رو تمدید کنید
خیلی زوده نیم رسونیم
حداقل تا یک ماه بعد از امتحانات دانشگاه خیلی خوبه!
مرسی
پریناز بابایی
|
Iran
|
1394/02/08 - 19:50
0
14
برگزاری کنگره و آن هم برای اولین بار در رشته کار خیلی خیلی بزرگیه و من برایتان آرزوی موفقیت می کنم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: