کد خبر: 16212
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 مرداد 1393 - 19:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

كسب رتبه A توسط انجمن علمي كتابداري و اطلاع‌رساني

دبير كميته برنامه‌ريزي و ارزشيابي انجمن علمي كتابداري و اطلاع‌رساني ايران اعلام کرد: بر اساس ارزيابي عملكرد انجمن‌هاي علمي كشور توسط كميسيون انجمن‌هاي علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، انجمن كتابداري موفق به كسب رتبه A گرديد.
كسب رتبه A توسط انجمن علمي كتابداري و اطلاع‌رساني

 

 

فرامرز مسعودی، دبير كميته برنامه‌ريزي و ارزشيابي انجمن علمي كتابداري و اطلاع‌رساني ايران با اعلام این خبر به لیزنا گفت: در تازه‌ترين ارزيابي انجمن‌هاي علمي كه توسط كميسيون انجمن‌هاي علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، صورت گرفته است، رتبه انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني ايران از رتبه B در سال 1391 به رتبه A در سال 1392 ارتقا يافته است.

 

وی افزود: كميسيون انجمن‌هاي علمي كشور همه ساله عملكرد سال قبل انجمن‌ها را بر اساس مجموعه‌اي از شاخص‌ها ارزيابي و آن‌ها را با توجه به امتيازهاي كسب شده رتبه‌بندي مي‌كند.

 

مسعودي در ادامه بیان کرد: امتياز انجمن در 3 سال اخير سير صعودي داشته است به گونه‌اي كه امتياز عملكرد انجمن در سال 1390 برابر با 263 امتياز بوده كه در سال 1391 به 525 امتياز افزايش و نهايتاً در سال 1392 به 943.75 امتياز رسيده است.

 

وی در پایان اظهار داشت: در نظام رتبه‌بندي وزارت علوم اين امتياز در طيف رتبه A قرار مي‌گيرد. انجمن علمي كتابداري و اطلاع‌رساني ايران از ابتداي سال 1392، كسب رتبه A را جزو اهداف سال خود قرار داده بود كه با برنامه‌ريزي منظم و پيگيري آن‌ها منجر به نتيجه گرديد.

برچسب ها :
فاطمه هراتیان
|
Iran
|
1393/05/19 - 12:06
0
1
با سلام

بسیار خوشحال شدم از شنیدن 2 خبر خوب اول فعال شدن مجدد پست کتابدار در مداری
و دوم A برای انجمن کتابدرای و اطلاع رسانی ایران

باید از کسانی که در گوشه گوشه این مملکت بدون هیچ چشمداشتی برای انجمن و به نام انجمن قدمی برداشته اند سپاسگذار بود و از خدمات ارزشمند آقای دکتر فتاحی که دو دوره رئیس انجمن بودند و یک دوره نایب رئیس و در حال حاضی رئیس انجمن شاخه خراسان هستند تشکر ویژه و خاصی دارم . بزرگوارانی که کم و بیش در جریان فعالیتهای انجمن هستند و ایشان را می شناسند می دانند نقش ایشان در احراز این رتبه برای انجمن چقدر پررنگ و مهم بوده

با آرزوی توفیق برای کلیه همکاران
..
|
Iran
|
1393/05/16 - 19:29
0
2
چرا انجمن کتابداری با کتابخانه های هیچ ارتباطی ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
!!!!!!!!!!
|
Iran
|
1393/05/16 - 15:39
0
4
با سلام
اینکه انجمن کتابداری ما در میان انجمن های علمی اول شده اصلا خبر بدی نیست و بسی جای امیدواری و هم تقدیر و ستایش دارد.
اما مسئله کتابداران نهاد و کتابخانه های آموزشگاهی و ... فکر می کنم از طریق یک انجمن حرفه ای و صنفی قابل پیگیری باشد نه صرفا از طریق یک انجمن علمی!
شاید بهتر باشد به فکر ارتقای انجمن علمی مان به انجمنی عملی و حرفه ای باشیم تا بتوانیم از آن طریق خواسته های صنفی مان را بهتر مطرح کنیم و بهتر هم پاسخ بگیریم.
با سپاس
کریمی
|
iran
|
1393/05/16 - 14:14
0
2
خدمت تلاشگران انجمن تبریک عرض می کنم
فرامرز مسعودي
|
Iran
|
1393/05/16 - 11:23
1
1
به سركار خانم محبي نماينده محترم 6 هزار كتابدار كتابخانه‌هاي عمومي عرض مي‌كنم انجمن هم در موضوع حذف كتابدار آموزشگاهي و هم در زمينه پشتيباني از كتابداران مظلوم كتابخانه‌هاي عمومي تلاش‌هاي ارزنده‌اي كرده است كه بعضاً نتايج خوبي هم در پي داشته است. اينجانب به عنوان مسئول مديريت عملكرد انجمن اين را خدمتشان عرض مي‌كنم ولي دوستان ديگر در بخش‌هاي مختلف انجمن از جمله دبير محترم كميته كتابخانه‌هاي عمومي كه تاسيس آن خود يكي از همين اقدام‌هاي ارزشمند است، مي‌توانند توضيحات بيشتري بدهند.
ندا محبی
|
Iran
|
1393/05/16 - 08:59
1
9
ما کتابداران هیچ کار ارزشمندی از سوی انجمن ندیده ام نه مقاومتی در زمینه حذف کتابدار آموزشگاهی نه پشتیبانی از کتابداران مظلوم کتابخانه های عمومی که سالهاست حقوقشان توسط مدیران گذشته پایمال شده نمی دانم امروز ملاک و شاخص های برتر بودن انجمن چیست اگر به عملکرد باشد 6 هزار کتابدار کتابخانه های عمومی که جمع کثیری از جامعه کتابداران کشور را تشکیل می دهند در برابر این سکوت انجمن امتیازی به آن نداده و نخواهند داد
رتبه برتر و امتیازآن... !!!؟؟؟
پاسخ ها
فاطمه زارع
| Iran |
1393/05/16 - 14:36
خانم محبی! بهتر است اگر و فقط اگر در جایگاه امتیاز دهنده از شما نظرخواهی شد به جای خودتان امتیاز و رای بدهید نه به جای شش هزار نفر. من به عنوان یک کتابدار کتابخانه عمومی از عملکرد انجمن راضی هستم و این مقام را به تمام کسانی که سهمی در کسب این رتبه داشته اند تبریک می گویم.
فرامرز مسعودي
|
Iran
|
1393/05/16 - 08:35
1
1
سلام
خلاصه گزارش عملكرد انجمن در سال 1392 در مجمع عمومي 10 ارديبهشت 1393 انجمن ارائه شده و در سايت انجمن نيز ذيل اهداف و برنامه‌ها قابل دسترسي است. گزارش تفصيلي عملكرد انجمن نيز به صورت كتاب در دست تهيه و انتشار است.سال گذشته به مناسبت كسب رتبه B توسط انجمن، خبرگزاري ليزنا مصاحبه‌اي با اينجانب داشتند كه در آن توضيحات مختصري در باره نظام ارزيابي كميسيون و شاخص‌هاي ارزيابي داده شد. اكنون نيز چنانچه همكاران ليزنا بخواهند آمادگي براي انجام مصاحبه و ارائه توضيحات بيشتر وجود دارد.
دانشجوی دکترا
|
Iran
|
1393/05/16 - 02:56
1
10
با سلام.
ما که چندین سال است چیزی از انجمن کتابداری نمی بینیم!
تقاضا دارم مصاحبه ای ترتیب دهید تا ملاکهای ارتقا برای ما روشن شده، و اگر واقعا انجمن کتابداری فعالیتی داشته است لیستی از آن را جهت آگاهی عموم در سایت لیزنا انتشار دهید.
با تشکر.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: