کد خبر: 8971
تاریخ انتشار: شنبه, 20 خرداد 1391 - 12:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

کارگاه «قواعد توصيف و دسترسي به منابع (RDA)»

برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، کارگاه آموزشي «قواعد توصيف و دسترسي به منابع(RDA): استاندارد نوين سازماندهي اطلاعات» اولین کارگاه از سلسله کارگاههای گروه نرم افزاری پارس آذرخش در سال 91 در موسسه آموزشي پژوهشي پارس آذرخش قم برگزار می شود.

اين کارگاه توسط دکتر محسن حاجي زين العابديني (عضو هيات علمي مرکز اطلاعات و مدارک علمي کشاورزي و دانش آموخته دکتري کتابداري دانشگاه شهيد چمران اهواز) تدریس خواهد شد.

لازم به ذکر است، استاندارد توصيف و دسترسي به منبع (RDA) نسل جديدي از استانداردهاي فهرستنويسي  است كه  در سال 2009 به عنوان جايگزين قواعد انگلو امريكن براي توصيف و دسترسي به منابع ديجيتال و غير ديجيتال معرفي گرديد. اين استاندارد در ساختار خود از مدل مفهومي FRBR  و مدل هاي وابسته  به آن بهره مي برد. هدف از برگزاری این کارگاه، آشنايي هر چه بيشتر کتابداران و فهرستنويسان با اين قواعد جديد است.

کارگاه آموزشي «قواعد توصيف و دسترسي به منابع(RDA): استاندارد نوين سازماندهي اطلاعات»در روز پنج شنبه 25 خرداد 91 از ساعت 9:00 الي 14:00 در موسسه آموزشي پژوهشي پارس آذرخش واقع در قم: بلوار غدير، صفاشهر، خيابان چهارده معصوم، فرعي اول، سمت راست، پلاک 48 برگزار می شود.

علاقه مندان مندان جهت کسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام مي توانند حداکثر تا پايان وقت اداري روز سه شنبه 23 خرداد 91 با شماره تلفن هاي 8-2857687-0251 و 3-09109045052 تماس حاصل نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: