کد خبر: 30099
تاریخ انتشار: شنبه, 04 شهریور 1396 - 09:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های کرمانشاه خبر داد

احیای کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اتمام عملیات رفخوانی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از اتمام عملیات رف‌خوانی ۷۷ کتابخانه نهادی این استان خبر داد.
احیای کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اتمام عملیات رفخوانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از اتمام عملیات رف‌خوانی ۷۷ کتابخانه نهادی در این استان خبر داد و گفت: با تلاش مسئولین و کتابداران طی ۴۰ روز عملیات رفخوانی به پایان رسید و کتابخانه‌های عمومی احیا شد.

وی ادامه داد: تصحیح آمار و اطلاعات منابع موجود و مطابقت آن‌ها با سیستم نرم‌افزار یکپارچه کتابخانه‌های عمومی کشور «سامان»، خارج شدن کتب فرسوده و تکراری از مجموعه، مشخص شدن کتب مفقودی و بازنگشته در مقایسه با موجودی قفسه‌ها، از مهم‌ترین فواید رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شود. همچنین تمامی ویرایش‌های قدیمی کتب کمک‌درسی از کتابخانه‌ها خارج و ویرایش‌های جدید کتب جایگزین شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: بالا رفتن دقت سیستم نرم‌افزاری کتابخانه و تطابق آن با مجموعه موجود را می‌توان مهم‌ترین دستاورد رف‌خوانی امسال دانست؛ به‌نحوی‌که اعضا می‌توانند با مراجعه به سیستم از وضعیت کتاب موردنیاز خود (امانت، موجود، مفقود، وجین و یا بازنگشته) اطلاع پیدا کنند، این امر موجب صرفه‌جویی در وقت آن‌ها خواهد شد. انجام فرآیند رف‌خوانی میزان خطای نرم‌افزاری و نقص منابع در مخازن کتابخانه‌ها را به حداقل رسانیده است.

حسنی خونسار با اشاره به یکپارچگی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در نرم‌افزار «سامان»، گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی با عضویت در هر یک از کتابخانه‌های سراسر کشور  می‌توانند از خدمات تمامی کتابخانه‌ها بهره‌مند شوند. اعضای کتابخانه و حتی افراد غیر عضو می‌توانند منابع موردنظر خود را از طریق سیستم جستجوی نرم‌افزار سامان به نشانی جستجو کرده و اطلاعات مربوط به کتاب و کتابخانه دارای کتاب موردنظر را دریافت، رزرو و سپس به امانت بگیرد.

 

خونسار در پایان از تمامی همکاران امور کتابخانه‌های استان، روسای شهرستان‌های تابعه و علی‌الخصوص مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان که با تلاش بی‌وقفه و با دقت تمام سعی بر اجرای دقیق رف‌خوانی داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: