کد خبر: 42056
تاریخ انتشار: شنبه, 04 مرداد 1399 - 11:03

داخلی

»

کتاب

کتاب «چالش‌ها و رویکردهای امنیتی در اینترنت اشیاء» منتشر شد

منبع : ایرانداک
کتاب «چالش‌ها و رویکردهای امنیتی در اینترنت اشیاء» ترجمه دکتر حمیدرضا خدمتگزار، استادیار ایرانداک منتشر شد.
کتاب «چالش‌ها و رویکردهای امنیتی در اینترنت اشیاء» منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب « چالش‌ها و رویکردهای امنیتی در اینترنت اشیاء» نوشته سيرديپيتا ميسرا، موتوكومارو ماهسواران، و سلمان هاشمی و ترجمه ساناز قربانلو، حمیدرضا خدمتگزار، و حمید حسنی به چاپ رسید.

این کتاب در تلاش است تا یک رویکرد مدیریتی جدید برای حفظ امنیت در اینترنت اشیاء به‌نام حاکمیت اجتماعی ارائه دهد. با این هدف نویسنده می‏کوشد تا ضمن بررسی چگونگی توسعه امنیت اینترنت اشیاء در سه حوزه سلامت‏ الکترونیکی، خودروهای متصل و شبکه‏های هوشمند، آسیب‌پذیری‌ها، تهدیدها و اقدام‌های متقابلی که در سناریوهای کاربردی خاص توسعه یافته‌اند را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. در نهایت نیز یک چارچوب تحت عنوان حکمرانی اجتماعی، نسبت به تدوین خط‏مشی‌های پویای مبتنی بر اجماع ارائه می‌دهد.

گفتنی است نگاهی گذرا بر سرفصل‏ها بیانگر آن است که همه متخصصان و فعالان حوزه امنیت -به خصوص حوزه امنیت اینترنت اشیاء، کارشناسان امنیت اطلاعات سازمان‏ها و شرکت‏ها، تحلیگران امنیت، استارت‌آپ‌ها، اپراتورهای ارتباطی و کسب‌وکارهایی که به نوعی با دنیای فناوری در ارتباط هستند، از مخاطبان اصلی این کتاب به شمار می‏روند و هریک می‏توانند بهره خویش را از این کتاب و به ویژه محتوای ارائه شده در فصل پنجم یعنی چارچوب حاکمیت اجتماعی بجویند.

برچسب ها :