کد خبر: 42381
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 مهر 1399 - 14:20

داخلی

»

کتاب

بازدید معاون امور فرهنگی از نمایشگاه دفاع مقدس

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگی و علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی از نمایشگاه دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.
بازدید معاون امور فرهنگی از نمایشگاه دفاع مقدس

به گزارش لیزنا، محسن جوادی در این بازدید از غرفه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران، خبرگزاری کتاب ایران، نهاد کتابخانه‌ها، مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور، خبرگزاری شبستان، خبرگزاری ایرنا و معاونت امور هنری بازدید کرد.

جوادی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در بازتاب اخبار و اطلاع رسانی در ایام دفاع مقدس گفت: رسانه‌‎ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی اخبار پیروزی مدافعان و انتقال خاطرات مجاهدان هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی ادامه داد:  بعد از هشت سال دفاع مقدس نیز رسانه‎ها در اطلاع‌رسانی این خاطرات و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و مجاهدان بسیار تلاش کرده‌اند.

جوادی درباره برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس نیز گفت: نکته جالب، توجه به حوزه فرهنگ در این نمایشگاه بود. امیدوارم نسل جدید که کمتر با دفاع مقدس آشناست بتواند از این نمایشگاه برای بالا بردن درک خود از دفاع مقدس و هویت فرهنگی استفاده کند.

وی همچنین دربارۀ ترجمه آثار دفاع مقدس به زبان‌های دیگر نیز گفت: خوشبختانه نهادهایی در کشور در حال انجام این کار هستند و تاکنون آثار خوبی در حوزه دفاع مقدس به زبان‎های دیگر ترجمه شده است.