کد خبر: 42680
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 آبان 1399 - 08:30

داخلی

»

کتاب

نشست‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در ششمین روز «هفته کتاب»

منبع : ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران
موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ششمین روز بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران میزبان پنج نشست تخصصی خواهد بود.
نشست‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در ششمین روز «هفته کتاب»

به گزارش لیزنا، نشست‌هایی که در روز پنجشنبه بیست‌ ونهم آبان ماه در بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و تشکل‌های فعال حوزه نشر برگزار می‌شود، به شرح زیر است؛

در این روز از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «جامعه و نشر در ایران» با حضور  دکتر جبار رحمانی و دکتر صالح زمانی با مشارکت انجمن جامعه‌شناسی  برگزار خواهد شد. 

همچنین از ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰ نیز نشست «مسائل فرهنگی – اجتماعی کرونا و پیامدهای آن» با حضور دکتر مهدی مولایی آرانی و دکتر سیدمجید امامی با مشارکت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم پژوهشکده مطالعات اجتماعی فرهنگی برگزار می‌شود. 

از ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ این روز نیز نشست «ویرایش متون دینی» با حضور راضیه حقیقت، محمدمهدی باقری و شیوا خلیلی با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی برپا می‌شود.

از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ نیز نشست «ظرافت ‌های ویرایش در متون ترجمه ‌ای» با حضور امید طبیب ‌زاده، آبتین گلکار، هومن عباس‌پور و امیرحسین وزیری با مشارکت انجمن ویراستاران اجرا و از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ هم آیین «تجلیل از مترجم برگزیده: ابوالحسن تهامی» با حضور محمدرضا اربابی با مشارکت کانون سراسری مترجمان برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را به صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneyeketab  دنبال کنند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.