کد خبر: 43934
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 خرداد 1400 - 11:13

داخلی

»

کتاب

ماهنامه «قلک» هفت ساله شد

منبع : روابط‌ عمومی ماهنامه قلک
هشتاد و‌ چهارمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه تیرماه همراه با داستان‌ها و شعر‌های آموزشی و سرگرم‌‌کننده در حوزه آموزش سبک زندگی اجتماعی و اقتصادی برای گروه سنی 3 تا 7 سال منتشر شد.
ماهنامه «قلک» هفت ساله شد

به گزارش لیزنا، این نشریه که این ماه، هفتمین سال انتشار و فعالیت خود را آغاز می‌کند، اولین نشریه‌ای است که به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی 3 تا 7سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت ‌می‌کنند.

در این شماره از ماهنامه «قلک» با دو خرگوش معروف قلک «بیجو و جیبو» به کمک «موشغول جون» می‌رویم و با مردم هند و فرهنگ مردمان آن سرزمین آشنا می‌شویم. همچنین بچه‌ها با «چَمور» و پدرش با کارکرد بانک، پس‌انداز و خریدکردن آشنا می‌شوند.

با توجه به سالروز تولد آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده و خلبان فرانسوی در 29 ژوئن مصادف با 8 تیرماه طرح جلد این شماره از ماهنامه به این موضوع اختصاص پیدا کرده و تصویری از کتاب شازده کوچولو از معروف‌ترین کتاب‌های این نویسنده توسط المیرا اسکندری طراحی شده است.

در قلک هشتاد و چهارم می‌خوانیم: شعر «خسته نباشی خدا» سروده زهرا موسوی و تصویرگری مهدیه ربانی، داستان «زرد، قرمز، نارنجی» نوشته لیلا اسکندری و تصویرگری و ایده‌پردازی پریا کوریان، داستان «به دو خرگوش همه‌کاره نیازمندیم» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، «بفرمایید یک بشقاب غذای آتشین» نوشته جویا میرزاده، اخبار قل، قلّکی نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی و شعر «پول رو کجا بذارم» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر.

در هر شماره قلک باز‌ی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره و در بخش «بازی شغل‌ها» بچه‌ها باید به آقای تعمیرکار کمک کنند تا وسایلش را پیدا کند، در بازی «راه آبی» فی‌فی دلفینه را راهنمایی کنند تا سفالگری بیاموزد و در بخش «بگو و بخور» یک بستنی میوه‌ای درست می‌کنند.

شماره تیرماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور و صفحه‌آرایی نگار آشتیانی عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 28صفحه و با قیمت 30هزارتومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این شماره کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا شش‌ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره 02188356436 تماس بگیرند.

برچسب ها :